• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99072014720
  • خبرنگار : 50355

پروژه گازرسانی به روستای برزنون نیشابور همچنان تعطیل است

پروژه گازرسانی به روستای برزنون نیشابور همچنان تعطیل است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی دهیار روستای برزنون سرولایت نیشابور گفت: اخیرا تاخیر در توزیع سیلندرهای گاز مایع، زندگی عادی مردم روستا را مختل کرد و همین امر باعث اعتراض و تجمع مردم در محل توزیع گاز مایع شد؛ مشکل توزیع گاز مایع روستای برزنون نیشابور در حال حاضر حل شده اما پروژه گازرسانی به این روستا همچنان تعطیل است.

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا به خودی خود شرایط عادی نیست حال چه برسد به اینکه مشکلات دیگری نیز در این مسیر قد علم کند. هر چه جلوتر می‌رویم به روزهای سرد نزدیک‌تر می‌شویم و بدون شک یکی از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای احساس امنیت مردم در روزهای کرونایی و سرد زمستان، تامین سوخت مورد نیاز مردم است. در حال حاضر بعضی از روستاهای استان از نعمت گاز محروم هستند و مجبورند زمستان خاص  امسال را با سیلندرهای گاز مایع و نفت سپری کنند. روستای برزنون بخش سرولایت نیشابور یکی از این روستاهاست که اخیرا شاهد تجمع و اعتراض مردم روستا به دلیل عدم توزیع به موقع سیلندرهای گاز مایع بودیم.

دهیار روستای برزنون در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در شرایط عادی توزیع گاز مایع در روستا هفته‌ای دو بار انجام می‌شود، اما در آن بازه زمانی هیچگونه سیلندری توزیع نشد که باعث اعتراض و تجمع مردم روستا در محل توزیع گاز مایع شد.

علی برزنونی اظهار کرد: مردم روستا مانند بسیاری از روستاهای دیگری که گازکشی ندارند برای مصارف خانگی از جمله پخت و پز، آبگرمکن، تنور و... مجبورند از سیلندرهای گاز مایع استفاده کنند و قطعا کمبود این سیلندرها زندگی روزمره مردم را فلج می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل کمبود سیلندر گاز مایع برطرف شده و سیلندرهای گاز مایع به اندازه کافی در روستا توزیع شده‌ است.

برزنونی با اشاره به پروژه گازرسانی روستا خاطرنشان کرد: پروژه گازرسانی به روستای برزنون از سال ۹۷ آغاز شده و قرار بود این پروژه طی ۶ ماه و نهایتا یک‌ سال به اتمام برسد، اما با گذشت ۲ سال از آغاز کار، این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است و فعلا پیمانکار کار را تعطیل کرده‌ است و بعید می‌دانیم به زمستان امسال برسد.

وی درباره علت تعطیلی پروژه گفت: طبق پیگیری‌هایی که در رابطه با تعطیلی پروژه انجام دادیم، یکی از دلایل تعطیلی پروژه نوسان قیمت‌ها عنوان شده‌ است.

۷ روستای سرولایت در روزهای آینده از نعمت گاز برخوردار خواهند شد

بخشدار بخش سرولایت نیشابور نیز در رابطه با تأخیر به وجود آمده در توزیع گاز مایع در روستای برزنون، به ایسنا گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، مشکل توزیع گاز مایع در روستای برزنون بخش سرولایت نیشابور به دلیل تاخیر در پیگیری‌های مربوط به ثبت‌نام در سامانه بود.

سید فتاح حسینی عنوان کرد: گاز مایع بعضی از روستاها از جمله روستای برزنون قبلا از طریق سبزوار تأمین می‌شد، اما بعد از اجرای  طرح الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع، این گاز از طریق نیشابور تأمین شده و لازم است که هم مردم و هم فروشندگان در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه پیگیری‌های مربوط به ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی توزیع گاز مایع به موقع انجام نشد و همین امر باعث شد که مردم در تهیه سیلندر گاز مایع با مشکلاتی رو به‌رو شوند که بلافاصله دو محموله گاز از نیشابور به منطقه ارسال و مشکل گاز مایع برطرف شد.

حسینی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به روستای برزنون تقریبا کامل شده‌ است و فقط پیگیری‌های نهایی آن باید انجام شود.

وی ادامه داد: قرار بود گازرسانی منطقه زودتر از این انجام شود، اما بنا به دلایلی پروژه مدتی متوقف بود ولی  پیگیری‌هایی انجام شده و به زودی مردم روستا از نعمت گاز در منازلشان برخوردار خواهند شد.

بخشدار سرولایت خاطرنشان کرد: بخش سرولایت ۴۰ روستا دارد که ۸ روستای آن سال گذشته گازرسانی شد و ۷ روستا هم در روزهای آینده از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال تمام ۴۰ روستای بخش سرولایت گازرسانی شوند.

در زمینه گاز مایع هیچگونه کمبودی نداریم

فرماندار نیشابور نیز با اشاره به مشکلات به وجود آمده در روزهای اخیر تاکید کرد: در زمینه گاز مایع در شهرستان هیچگونه کمبودی نداریم و در حال حاضر ۶۰ تن گاز مایع در شهرستان موجود است و جای نگرانی نیست.

علیرضا قامتی اظهار کرد: عمده مشکلات به وجود آمده در زمینه ثبت و استعلامات مربوط به سامانه توزیع الکترونیکی است و در زمینه توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی از قبل اطلاع‌رسانی شده و اعلام کردیم که از اول مهر بدون ثبت‌نام در سامانه و بدون کارت، گاز مایع تحویل داده نمی‌شود.

قامتی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح الکترونیکی توزیع گاز مایع، مدیریت صحیح توزیع گاز مایع و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی بود؛ چراکه در مقطعی که فرصتی برای ثبت‌نام در سامانه نبود به افرادی هم که موفق نشده بودند در این سامانه ثبت‌نام کنند ۲ سیلندر بدون کارت، تحویل داده می‌شد که  بعضی افراد سودجو که به سیلندرهای گاز نیازی هم نداشتند آن را تحویل گرفته و با قیمتی بالاتر در بازار به فروش می‌رساندند که با توزیع الکترونیکی گاز مایع جلو بسیاری از سوء استفاده‌ها گرفته می‌شود.

وی گفت: برای افرادی که به هر دلیلی موفق نشدند در سامانه ثبت نام کنند هنوز هم فرصت ثبت‌نام هست و محدودیت زمانی ندارد.

فرماندار نیشابور مطرح کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد روستاهای نیشابور گازرسانی شده‌اند و احتمالا این آمار تا بهمن‌ماه به ۹۷ درصد هم برسد.

گفتنی است روستای برزنون در بخش سرولایت و ۷۰ کیلومتری نیشابور واقع شده و بالغ بر ۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha