• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99072216207
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

۲ دستگاه اکسیژن ساز به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اهدا شد

 ۲ دستگاه اکسیژن ساز به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اهدا شد

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تأمین ۲ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های قروه و سقز و یک تانک اکسیژن جهت بیمارستان رازی بانه به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به همت هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی خبر داد.

فرزین رضاعی امروز(۲۲مهرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شیوع و موج گسترده ویرس کرونا در استان، افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها و نیاز مبرم بیماران مبتلا به اکسیژن مصنوعی، ۲ دستگاه اکسیژن از محل هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی به دانشگاه اهدا شد.

وی با بیان اینکه ۲ دستگاه اکسیژن ساز جهت بیمارستان‌های شهید بهشتی قروه با ظرفیت سه هزار لیتر و امام خمینی (ره) سقز با ظرفیت ۶۰۰ هزار لیتر تهیه شده است، افزود: یک دستگاه تانک اکسیژن با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر برای بیمارستان رازی بانه تخصیص یافت‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به افزایش بیماران و همچنین نیاز بیشتر به اکسیژن جهت درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به خصوص در بخش های ویژه، با پیگیری‌های مجدانه همکاران دانشگاه و معاون درمان این تجهیزات از طریق معاونت درمان وزارت متبوع و هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به صورت اهدایی به دانشگاه تحویل و به شهرستانهای مربوطه ارسال شد.

رضاعی ارزش ریالی دستگاه های فوق الذکر را ۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در زمان شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته تا کنون مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال جهت افزایش ظرفیت تعداد دستگاه های اکسیژن ساز و ارتقای ظرفیت دستگاه های موجود هزینه شده است.

وی افزود: برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که دچار عارضه حاد تنفسی یا بیماری زمینه‌ای هستند ممکن است به خاطر کمبود امکانات درمانی با توجه به حجم بالای مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست بدهند لذا اقدامات خیرخواهانه برای خرید تجهیزات بیمارستانی می‌تواند جان همشهریان را نجات دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل بهداشتی و همچنین کمپین در خانه می‌مانیم می‌توانند این ویروس را مهار کرده و همواره زندگی جریان عادی خود را ادامه دهند.

رضاعی از تلاش مؤثر مسئولان عالی‌رتبه استان قدردانی و تأکید کرد: تأمین تجهیزات مذکور حاصل پیگیری مجدانه، اهتمام شایسته، مساعی ارزشمند و تلاش مداوم استاندار کردستان و نمایندگان شهرهای قروه، سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی است که نتیجه این اقدام ارزشمند، شایسته تقدیر و تحسین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha