• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99072216798

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی ویژه محرومان سراسر کشور

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی ویژه محرومان سراسر کشور

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از توزیع ۳۰ هزار بسته کمک‌معیشتی، ویژه محرومان سراسر کشور در طرح «سفره مهربانی۳» خبر داد.

محمدحسین استادآقا درخصوص حمایت‌های آستان قدس رضوی با توجه به فرمان رزمایش مواسات مقام معظم رهبری اظهار کرد: از نیمه شعبان سال گذشته که مقام معظم رهبری فرمان رزمایش مواسات را اعلام کردند، آستان قدس رضوی برای کمک و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا در سه مرحله وارد خدمت‌رسانی شده‌است؛ به طوری که در سراسر استان‌ها از طریق شبکه خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی این مهم را صورت می‌دهیم.

وی ادامه داد: مرحله نخست «سفره مهربانی» در سه استان سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و کرمان انجام گرفت؛ و «سفره مهربانی۲» نیز هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در همه استان‌های کشور اجرا شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ج بیان کرد: «سفره مهربانی۳» نیز پس از تأکید رهبر معظم انقلاب بر تداوم رزمایش مواسات در حال اجراست و عمده کار مبتنی بر توزیع نان است. ان‌شاءالله با همت خادمیاران و نیکوکاران، تا اوایل زمستان این مرحله را دنبال خواهیم‌کرد.

استادآقا با اشاره به طرح ملی «آقا حساب کردند» نیز تأکید کرد: در این طرح، خادمیاران به فروشگاه‌های مناطق محروم در حاشیه شهرها و روستاها می‌روند و بدهی افراد بی‌بضاعت را که توانایی پرداخت آن را ندارند تسویه می‌کنند. این طرح از مشهد مقدس آغاز شده‌است و اکنون در سایر استان‌ها در حال توسعه است.

وی با اشاره به مراسم اربعین امسال خاطرنشان کرد: امسال ۱۶ موکب که سال‌های گذشته در عراق به زائران اربعین خدمت می‌کردند در ۴۰ منطقه حاشیه شهر مشهد به خدمت‌رسانی، پذیرایی و کارهای عمرانی و درمانی مشغول‌ هستند. هم‌چنین در شهر مهران نیز که هرسال میزبان زائران اربعین بود، خادمان و خادمیاران رضوی حضور یافته و بسته‌های غذایی و غذای گرم توزیع کرده‌اند. در استان‌های دیگر نیز با هماهنگی مواکب خدمت رضوی، اقدامات عمرانی و خدماتی صورت گرفته است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به توزیع غذای گرم در حاشیه شهر مشهد افزود: «سفره مهربانی۳» نیز در این مناطق در حال اجراست. براساس آن، ۳۰ هزار بسته معیشتی از سوی خادمان بارگاه منور رضوی با مشارکت آستان قدس تأمین و در بین محرومان توزیع شده‌است. همچنین بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم شهر مشهد توزیع شده‌است.

استادآقا با اشاره به اقدامات و اولویت‌های بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: بنیاد کرامت یک سازمان اجتماعی است که از ۱۵ اسفند سال گذشته کارش را در حوزه مبارزه با آثار ویروس کرونا به صورت جدی آغاز کرد و تاکنون حدود ۱۹۰ هزار پرس غذا برای کادر درمان توزیع کرده‌است. در همین راستا ۸۰ هزار بسته متبرک حرم نیز برای کادر درمان و بیش از ۷۰۰ هزار بسته غذایی بین محرومان سراسر کشور توزیع شده‌است.  بسته‌های تحصیلی نیز هنوز در حال بسته‌بندی و توزیع است و امر درمان با کمک کانون خادمیاری و سلامت انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی عنوان کرد: در حوزه خانواده نیز امور مفصلی صورت داده‌ایم و برای ۱۸هزار زوج که جزو خانواده‌ شهدای خراسان رضوی هستند سه سال برنامه آموزشی در نظر گرفته‌ایم.

بر اساس اعلام آستان نیوز استادآقا بیان کرد: مهم‌ترین اقدامی که در پیش داریم ارتقای شبکه خادمیاری و کانون‌های خدمت است. ۱۱۶ هزار خادمیار گزینش‌شده داریم که بعد از ارتقا باید این عزیزان را در حدود ۱۹ موضوع تخصصی به کار بگیریم تا مجموعه خدمت، بر اساس ایده اولیه خادمیاری در کل کشور توسعه یابد و زائران نه‌تنها در حرم مطهر بلکه در سراسر کشور از خدمات آستان قدس رضوی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha