• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99072317250
  • خبرنگار : 50028

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

محدودیت‌های ناشی از کرونا ضرورت تعامل خانه و مدرسه را آشکار ساخت

محدودیت‌های ناشی از کرونا ضرورت تعامل خانه و مدرسه را آشکار ساخت

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا بیش‌ از پیش جایگاه و نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت رسمی آشکار ساخت و نشان داد که تعامل خانه و مدرسه نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

محمد علی واقعی، امروز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در نشست با کارکنان این اداره کل اظهار کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی به صورت غیر حضوری در استان برگزار می‌شود.

وی، هدف از تشکیل انجمن‌های اولیا و مربیان را تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی و مهارت‌های خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه دانست و تصریح کرد: در هفته پیوند اولیا و مربیان مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر بیرجند افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: دعوت از مدرسین آموزش خانواده در رسانه ملی، برپایی مراسم نمادین هفته پیوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت صدور مجوز، برنامه متمرکز استانی از طریق شبکه شاد، توسعه دوره‌های آموزش خانواده در مناطق کم برخوردار استان و افتتاح مرکز یادگیری محلی آموزش خانواده در راستای "مدرسه کانون تربیتی محله" از مهم ترین برنامه‌های پیش بینی شده به شمار می‌رود.

واقعی، تقویت اتاق‌های گفت و گوی اولیا در مدارس، تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر مدارس، برگزاری دوره آشنایی با فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان ویژه فرهنگیان به مدت ۱۰ ساعت، برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان‌ها و مناطق و بیان اهمیت ارتباط دو نهاد مقدس خانه و مدرسه از تریبون نماز جمعه از دیگر برنامه های پیش بینی شده به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه پیوند در این هفته خبر داد و بیان کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان، فرصت مناسبی برای تقویت تعامل، مشارکت و ارتباط بین خانواده‌ها، مدیران و مربیان مدارس است.

واقعی یادآور شد: انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است که دو نهاد مهم تربیتی در تربیت و رشد فکری، اخلاقی، هماهنگی و هم‌سویی نظری و عملی به‌شمار رفته و در صدر عوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش کودکان جامعه قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.