• پنجشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99072418288
  • خبرنگار : 50039

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

احداث ۷ سد لاستیکی در گیلان / الزام پیگیری احداث سد چلوند

احداث ۷ سد لاستیکی در گیلان / الزام پیگیری احداث سد چلوند

ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، گفت: هفت سد لاستیکی در استان گیلان احداث می شود که سهم مهمی را تأمین آب استان به خصوص آب کشاورزی خواهند داشت.

وحید خرمی در جریان سفر خود به بندر مرزی آستارا و شرکت در جلسه بررسی وضعیت آب و فاضلاب این شهرستان که با حضور محسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان و سایر مسئولان محلی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سیاستی در گیلان تعریف شده است که اولین نمونه آن در رشت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در تحقق این سیاست، برخی سدها در اختیار شهرستانها، جهت بهره برداری در ایام کم آب قرار می گیرد، ادامه داد: شهرستان ها از این منابع در زمان قطعی آب و یا شرایط بحرانی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در تابستان بسیاری از خانه های آستارا بی آب هستند، افزود: نباید حواسمان به این باشد که سد ملاهادی مشکل آب این شهر توریستی را حل می کند.

خرمی با تأکید بر اینکه سد ملاهادی برای کمک به آب و فاضلاب روستایی است، خاطرنشان کرد: این سد، کم آبی حوزه کشاورزی حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: هفت سد لاستیکی در استان گیلان احداث می شود که سهم مهمی را تأمین آب استان به خصوص آب کشاورزی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، در بخش دیگر سخنان خود بر الزام احداث سد بروی رودخانه چلوند تأکید کرد و یادآور شد: ما نتوانسته ایم از ظرفیت بارش متوسط ۱۰۲۰ میلی متری باران در سال بهره مند شویم.

وی با اشاره به ضرورت لایروبی برخی رودخانه ها، جهت ممانعت از وقوع سیلاب های فصلی، تصریح کرد: در تابستان گذشته، رودخانه ویرمونی به شکل کامل لایروبی شد و شهرداری رودخانه مرداب را در داخل شهر لایروبی کرد و برای رودخانه مرزی آستاراچای نیز مراحل قانونی آن انجام شده است و در آینده ای نزدیک شاهد لایروبی و دیواره سازی حاشیه این رودخانه خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha