• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99072719468
  • خبرنگار : 50388

تخفیف ۴۰ درصدی هزینه های کالا بین دو بندر هند و چابهار

تخفیف ۴۰ درصدی هزینه های کالا بین دو بندر هند و چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان از تمدید تخفیفات ۴۰ درصدی هند در هزینه های بندری و کالا بین ۲ بندر این کشور با بندر چابهار خبر داد.

بهروز آقایی بیان کرد: تخفیفات متقابل بین بندر شهید بهشتی چابهار  و ۲ بندر مهم هند، سال گذشته در راستای پیوندهای منطقه ای، افزایش حجم ترافیک کالا و ترغیب صاحبان کالا و خطوط کشتی رانی، برای اولین بار اجرایی شد.

وی ادامه داد: امسال نیز با پیگیری ها و تخفیفات اعمالی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار، تخفیف ۴۰ درصدی هزینه های بندری کالا و کشتی در ۲ بندر JNPT و کاندلا در  هند، برای محموله های ارسالی از مبدا یا مقصد بندر شهید بهشتی چابهار ، به مدت یک سال دیگر تمدید شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: این تخفیفات به طور قطع به پایداری فعالیت خطوط کشتیرانی بین بنادر هند و بندر شهید بهشتی، افزایش فعالیت تجار و رونق تجارت منطقه کمک خواهد کرد.

وی افزود: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران که در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است، به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب های آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه از جمله هند دارد.

آقایی اذعان کرد: مدل همکاری‌های بندر چابهار با بنادر هند می تواند الگویی برای دیگر بنادر کشور جهت افزایش همکاری‌های منطقه و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های منطقه ای این بنادر در شمال و جنوب باشد.

وی اضافه کرد: با اعمال این تخفیفات از سال گذشته شاهد رشد روزافزون صادرات و واردات کالا بین بنادر هند و چابهار هستیم، به گونه ای فقط طی ۶ ماهه امسال علاوه بر رونق چشمگیر صادرات کالا به مقصد هند و تداوم تردد منظم خطوط کشتیرانی لاینر به صورت هفتگی بین بنادر این کشور و بندر چابهار، ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی منتقل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha