• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99072719841
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول خبر داد:

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای فعالان هنری خراسان جنوبی

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه برای فعالان هنری خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ثبت نام اعطای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه ویژه فعالان حوزه‌های نمایش، تجسمی، موسیقی، مد و لباس، مؤسسات تک منظوره و آموزشگاه‌های آزاد هنری آغاز شد.

سید علی زمزم، امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: به منظور حمایت از صنوف فعال هنری و بهره مندی آنها از تسهیلات حمایتی کم بهره در دروان کرونا، تسهیلات حمایتی قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: متقاضیان در رشته‌های نمایش (تماشاخانه‌ها و گروه‌های تئاتر)، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسیقی (استودیوهای صدابرداری، شرکت‌ها و مؤسسات تهیه و تولید آثار صوتی)، هنرهای تجسمی (گالری ها و انجمن‌ها) مد و لباس (خانه های مد) و مؤسسات تک منظوره در همه گرایش‌های هنری سراسر کشور، می‌توانند تقاضای خود را در سایت تحفه به نشانی www.tohfeh.gov.ir ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، زمزم خاطرنشان کرد: درباره چگونگی دریافت تسهیلات حمایتی و اطلاعات بیشتر، نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره تلفن ۵-۶۶۷۰۵۱۰۱ (داخلی ۴۷۴) پاسخگو است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از جزییات قرارداد بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر نیز خبر داد.

زمزم با بیان اینکه خدمات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) با ۳ سقف قیمتی از پوشش‌های متفاوت ارائه می‌شود، ادامه داد: بر این اساس مبلغ پرداختی سهم اعضا برای طرح امید ۱۳۰ هزارتومان، طرح آرامش ۵۰۰ هزارتومان و طرح رفاه ۱میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در "طرح امید " جبران هزینه‌های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی بدون سقف در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنین هزینه‌های شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی، جراحی و پیوند اعضا در این طرح بدون سقف است.

زمزم ادامه داد: اعضا ۳۱ درصد از مبلغ کل را در این طرح پرداخت می‌کنند که این میزان در ۳ سال گذشته به طور میانگین تنها ۷درصد افزایش داشته است.

وی به "طرح آرامش " اشاره کرد و افزود: این طرح شامل پوشش‌های درمانی مانند جبران هزینه‌های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی بدون سقف است و سقف پرداخت در بخش جبران هزینه‌های زایمان طبیعی و عمل سزارین، نازائی و ناباروری ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

زمزم، سهم پرداختی اعضا در این طرح را ۳۸.۵درصد از مبلغ کل اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته سهم اعضا ۴۲.۵ درصد بود و در مقایسه با میانگین سه سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به "طرح رفاه" ، بیان کرد: سهم پرداختی اعضا معادل ۶۳.۶ درصد از کل مبلغ است که در مقایسه با معدل ۳ سال قبل ۷درصد رشد کرده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح رفاه اعضاء صندوق می‌توانند از خدماتی چون جبران هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی عمومی، جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی، جبران هزینه‌های زایمان طبیعی و عمل سزارین، نازائی و ناباروری و جبران هزینه های پاراکلینیکی بدون سقف بهره ببرند.

زمزم خاطرنشان کرد: در تنظیم قرارداد با شرکت بیمه اغلب اقدامات ویژه و خاص پزشکی نظیر خدمات بیمارستانی، شیمی درمانی، انواع جراحی های عمومی و تخصصی، پاراکلینیکی (اندوسکوپی، اسکن، تست‌های شکستگی، اقدامات تشخیصی، رادیو گرافی‌ها و . .) جبران هزینه‌های آزمایشگاهی بدون سقف است.

وی افزود: در قرارداد سال جاری اعضایی که بیمه تکمیلی آنها در فصل تابستان به صورت رایگان از سوی صندوق ارائه شد، امکان تغییر طرح، به دلیل تمدید قرار داد با شرکت بیمه برای آنها وجود ندارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اعضای خانه سینما و خانه تئاتر براساس روال سابق و براساس تصمیم صنفی از امکانات طرح آرامش برخوردار بودند و امسال نیز مانند سه سال گذشته از خدمات طرح آرامش بهره‌مند هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha