• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99072820348

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان مطرح کرد:

وجود ۴۲ کلاس روستایی در خراسان شمالی برای دانش آموزان استثنایی

وجود ۴۲ کلاس روستایی در خراسان شمالی برای دانش آموزان استثنایی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی از وجود ۴۲ کلاس درس روستایی در این استان برای دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: گذراندن دوره پیش دبستانی برای نوآموزان استثنائی الزامی است و باید پیش دبستانی را به طور کامل آموزش ببینند.

علی متقیان، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دو مرحله آمادگی برای نوآموزان استثنائی پیش از شروع کلاس اول ابتدایی در نظر گرفته شده، بیان کرد: نوآموزان دو مرحله آمادگی مقدماتی و تکمیلی را پیش از ورود به کلاس اول ابتدایی باید بگذرانند و پس از آن وارد کلاس اول می شوند که در پایه اول نیز اول یک، دو و سه وجود دارد و پس از آن وارد پایه های بعدی می شوند.

وی با بیان اینکه برای دانش آموزان استثنائی کارنامه صادر نمی شود، افزود: در هر پایه برای دانش آموزان استثنائی کارنما صادر می شود و از همین جهت براساس تناسب معلولیت ها، تعداد صفحاتی که برای دانش آموزان تدریس شده، در کارنما ثبت می شود و در سال بعد از همان بخش باقی مانده، تدریس می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان شمالی بیان کرد: پایه اول ابتدایی برای دانش آموزان استثنائی حداقل سه سال زمان نیاز دارد و در مجموع مقاطع ابتدایی را می توانند حداکثر تا ۱۷ سالگی پشت سر بگذرانند.

متقیان با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنائی جزو معلولان آموزش پذیر محسوب می شوند، اظهار کرد: بهره هوشی این معلولان بین ۵۰ تا ۷۰ است و بیش از این جزو معلولان تربیت پذیر و تحت حمایت محسوب می شوند که تحت پوشش بهزیستی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha