• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99072920971
  • منبع : نمایندگی همدان

پویش جوانان برای درختکاری در روستای «باباخنجر»

پویش جوانان برای درختکاری در روستای «باباخنجر»

ایسنا/همدان روستای باباخنجر مستعد کاشت گیاهان دارویی است و جوانان این روستا برای بهره بردن از این فرصت خدادادی به صورت خودجوش با حمایت بخشدار و دست اندرکاران منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ پویش درختکاری برگزار کرده اند.

روستای باباخنجر در دامنه کوهی به همین نام از توابع بخش شیرین سو در ۳۰ کیلومتری شهر شیرین سو واقع در شهرستان کبودراهنگ، ظرفیت های بالقوه زیادی برای کاشت گیاهان دارویی و درختان مثمر دارد.

باباخنجر به علت داشتن منابع طبیعی بسیار گسترده، قنات های پرآب و خاک مرغوب مستعد کاشت گیاهان دارویی و درختان مثمر است که مردم به شکرانه نعمت هایی که خداوند متعال در این روستا قرار داده و برای بهره بردن از این ظرفیت ها با حمایت بخشدار منطقه و منابع طبیعی اقدام به ایجاد پنج هکتار بوستان کرده اند.

بخشدار بخش شیرین سو در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: جوانان تحصیلکرده روستای باباخنجر در یک اقدام خودجوش و کمک گرفتن از مدیران بخش، بوستان فاطمه الزهرا(س) را در این روستا ایجاد کرده اند.

سیدایوب موسوی ادامه داد: کاشت درختان در بوستان روستای باباخنجر از دو سال گذشته آغاز شده و دو هکتار از این بوستان زیرکشت درختان بادام، زبان گنجشک، سنجد، اقاقیا، صنوبر و کاج رفته است.

وی همچنین از اجرای پویش افزایش فضای سبز و کاشت تخم های گیاهان و درختان مثمر توسط چوپانان خبر داد و مطرح کرد: در ادامه ایجاد بوستان، با چوپانان روستای باباخنجر نیز هماهنگ شده تا با کاشت تخم گیاهان دارویی و درختان مثمر در استفاده بهینه از ظرفیت های آب و خاک مرغوب روستای باباخنجر و افزایش فضای سبز تولید گیاهان مثمر مشارکت داشته باشند که این طرح با استقبال چوپانان مواجه شده است.

بخشدار شیرین سو با بیان اینکه روستای باباخنجر یکی از روستاهای مستعد استان همدان برای کاشت گیاهان دارویی است، اظهار کرد: از مدیران منابع طبیعی شهرستان و استان تقاضا دارم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های منابع طبیعی و خدادادی این روستا و به کارگیری جوانان تحصیلکرده این منطقه در کاشت گیاهان دارویی اشتغالزایی قابل قبولی ایجاد کنند.

بوستان روستایی فاطمه الزهرا(س) در اراضی ملی روستای باباخنجر بخش شیرین سو با حضور بخشدار منطقه، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ و جمعی از اهالی روستا افتتاح شد همچنین وجود ۲۴۷۰ هکتار مرتع در بابا خنجر از مهمترین ظرفیت های طبیعی این روستا است.

به گزارش ایسنا، روستای بابا خنجر ۱۵۰۰ نفر جمعیت و ۴۲۰ خانوار را در خود جای داده و زنان و مردان این روستا با فرشبافی و دامداری اقتصاد خانواده خود را تأمین می کنند. مردان و زنان غیرتمند این روستا نیز در هشت سال دفاع مقدس به مانند نسل پویا و توانمند امروز با تقدیم ۱۲ شهید و ۱۰ جانباز در حفاظت از مرز و بوم ایران سربلند مشارکت داشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha