• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99072921153
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اشتباهی که برخی کرونایی‌ها خودسرانه انجام داده‌اند

اشتباهی که برخی کرونایی‌ها خودسرانه انجام داده‌اند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند با بیان اینکه دیر مراجعه کردن پس از مشاهده کردن علائم کرونا، به اطرافیان خود ظلم می‌کنیم، گفت: عملکرد بد ما باعث شده تعداد مبتلایان در روزهای اخیر افزایش پیدا کند.

مسعود ضیائی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موج سوم با فاصله کم از موج دوم آغاز شده است و امروز تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد ما باعث شد که شاهد این وضعیت باشیم.

وی افزود: در این شرایط، مدیریت خوبی صورت گرفت و در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند به عنوان بیمارستان مرکز درمان کرونا چند بخش به بخش کرونا اضافه شده است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه اکثر افراد زمانی مراجعه می‌کنند که بیماری بسیار پیشرفت کرده و مستقیم باید به آی سی یو بروند، تصریح کرد: در روزهای گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا و افراد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده و چندین برابر ماه‌های قبل شده است.

ضیائی با اشاره به اینکه افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند متاسفانه بسیار دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: یکی از معضلات کمبود نیروهای درمان و کمبود دارو با این روند افزایش مبتلایان است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: اگر فردی علائمی چون درد قفسه سینه و تنگی نفس شدید، تنفس سریع و دشوار و یا تب طولانی دارد، باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کند تا قبل از اینکه به مرحله شدید بیماری برسد، اقدامات درمانی برای وی انجام شود.

وی با بیان اینکه یک علامت یا نشانه را به عنوان کرونا درنظر نمی‌گیریم، اما باید به آن توجه کرد، تصریح کرد: مهم این است که اگرعلائم داشتیم در زمان مناسب مراجعه کنیم.

ضیائی با اشاره به اینکه با دیر مراجعه کردن به اطرافیان خود ظلم می‌کنیم، تصریح کرد: اکنون درمان‌های کرونا مرتب بروز می‌شود و با پیگیری‌های معاونت غذا و دارو در حال حاضر تمام داروهایی که برای کرونا استفاده می‌شود، موجود داریم.

وی افزود: در روزهای اخیر مشاهده کردیم که برخی از بیماران که مراجعه می‌کنند خودسرانه دگزامتازون مصرف کرده‌اند که باید گفت این کار سیستم ایمنی را ضعیف کرده و وضعیت بیماری را بدتر خواهد کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع بالای بیماری، جدی نگرفتن مسائل بهداشتی توسط مردم است؛ همچنین به نظر می‌رسد مردم خسته شده‌اند و اطلاع رسانی به مردم نیز کاهش یافته است.

وی یادآور شد: اگر مردم خسته شده‌اند باید بدانند پرسنل درمان نیز خسته‌تر شده‌اند، همانطور که در زمان جنگ نمی‌توان به خاطر خستگی مبارزه را کنار گذاشت، اکنون نیز نباید مراقبت‌های بهداشتی را کنار بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha