• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99073022714
  • خبرنگار : 50256

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران تاکید کرد:

لزوم جلوگیری از محتواسازی‌هایی که باعث ترس مردم از مصرف لبنیات می‌شود

لزوم جلوگیری از محتواسازی‌هایی که باعث ترس مردم از مصرف لبنیات می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مصایع شیر ایران تاکید کرد: سن پوکی استخوان در بانوان کاهش یافته است و این امر زنگ خطری برای مردم به وجود آورده که نشان می‌دهد باید مصرف شیر را جدی بگیریم و از محتواسازی‌های اشتباه و بدون منبع که مردم را از مصرف لبنیات می‌ترساند، جلوگیری کنیم.

حمیدرضا طهماسبی پور روز چهارشنبه در سومین نشست شورای ارتباطات صنایع شیر ایران (پگاه) با اصحاب رسانه، گفت: شرکت صنایع شیر ایران نخستین تولید کننده لبنیات کشور است که با راه اندازی اولین کارخانه پنیر ایران، کشور را در زمینه صنعت پنیر خودکفا کرد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: صنایع شیر ایران یک شرکت اقتصادی نیست بلکه با داشتن ۱۱ هزار پرسنل و ارتباط با ۱۶۹ هزار فروشگاه در سراسر کشور، بیش از ۸۰۰ کد محصول تولید می‌کند تا محصولات سالم را بدون افزودنی و مواد نگه دارنده به دست آحاد مردم برساند.

وی با اشاره به شایعات و حاشیه‌های پیرامون عدم مصرف لبنیات و به خصوص شیر در کشور، متذکر شد: محصولات لبنی پروبیوتیکی که در صنایع شیر ایران تولید می‌شود، بسیار مفید بوده و حتی بدن را در شرایط کرونایی مقاوم می‌کند؛ لبنیات در داشتن زندگی سالم انسان‌ها نقش مهمی دارد و نباید بگذاریم که شایعات بی دلیل تاثیر مخربی بر مصرف این منبع غذایی مهم داشته باشد.

طهماسبی پور تاکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که تمامی محصولات پگاه سالم بوده و بدون استفاده از مواد نگه دارنده و افزودنی‌ها تولید می‌شود؛ هر محصولی که تولید می‌شود دارای کد محصول است و تمامی مشخصات و شرایط تولید و نگه داری آن محصول کاملا مشخص بوده و در صورت هر گدنه شکایتی قابل پیگیری است

احد فلاحی، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه آذربایجان شرقی نیز در ادامه در خصوص قدمت شرکت پگاه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دومین کارخانه پگاه کشور، در سال ۱۳۳۹ در شهر تبریز توسط مرحوم غلامرضا عدل در خیابان پاستور راه اندازی شده و سپس به بخش دولتی واگدار شد.

وی افزود: برند پگاه تبریز یک برند ۶۰ ساله و دومین پگاه کشور است و با دریافت روزانه ۳۵۰ تن شیر خام در راستای تولید ۴۰ نوع محصول لبنی فعالیت می‌کنیم؛ شیرها پس از ورود به عرصه تولید و پس از آزمایشات لازم از لحاظ امینت غذایی و سلامت، وارد چزخه تولید کارخانه می‌شود.

وی با بیان این‌که محصولات پگاه به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و قطر صادر می‌شود، گفت: پگاه تبریز در زمینه تحقیق و نوآوری و محصولات جدید نیز فعالیت می‌کند؛ سیاست این شرکت تنوع محصولات و عرضه این محصولات به سفره غنی و فقیر است.

فلاحی با بیان این‌که رسالت پگاه با ۱۷ شرکت در کل کشور، تامین محصولات سالم برای آحاد جامعه است، اظهار کرد: ۲۹ مهر ماه، روز جهانی پوکی استخوان بود، این روز اهمیت توجه به مسئله مصرف محصولات لبنی برای داشتن بدنی سالم را یادآور می‌شود زیرا شیر یک منبع غنی برای تامین ویتامین‌ها به ویژه ویتامین E و D و پروتئین‌ها است که نقش مهمی را نیز در راستای تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

وی در خصوص جایگاه پگاه تبریز در کشور، گفت: پگاه تبریز در زمینه ارزش صادرات رتبه اول را بین سایر شرکت‌های پگاه کسب کرده است؛ هم‌چنین در زمینه ارزش سبد محصولات رتبه دوم و در زمینه سود قبل از مالیات رتبه سوم را کسب کرده و لوح تندیس واحد نمونه استانی را دریافت کرده است.

وی در خصوص راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای پگاه تبریز، گفت: مذاکراتی در زمینه راه اندازی فروشگاه‌های زنحیره‌ای پگاه انجام گرفته است و به زودی عملیاتی خواهد شد؛ هم‌چنین در نزدیکی کارخانه پگاه تبریز، شرکت تعاونی مصرف وجود دارد که قرار است به یک هایپر بزرگ تبدیل شود تا اهالی منطقه غرب تبریز محصولات لبنی را با راحتی خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه آذربایجان شرقی در خصوص کیفیت شیرهای این شرکت، گفت: شیرهای خام بر اساس استاندارهای مشخص شرکت و صنایع شیر ایران و پس از انجام ۱۱ آزمایش دریافت می‌شوند و سپس به مرحله فرآوری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه (پگاه) آذربایجان شرقی در خصوص کیفیت شیرها، گفت: در کارخانه فراوری محصولات لبنی، شیرهای خام بر اساس استانداردهای مشخص و با طی آزمایشات تخصصی دریافت می‌شود، از این رو شیرهایی که از کارخانه پس فرستاده می‌شوند بی کیفیت بوده و به احتمال زیاد در شرکت‌های خصوصی تولید محصولات لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرد

احمد حسین غلامی، مدیرعامل شرکت بازارگستر منطقه یک کشور نیز در ادامه این نشست، بیان کرد: شرکت بازارگستر منطقه یک پگاه وظیفه توزیع محصولات شرکت پگاه را در پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان را عهده دار است و با توزیع روزانه محصولات، سبد محصولات پگاه استان‌ها را تکمیل می‌کند. 

وی ادامه داد: جهت تکمیل سبد محصول از کارخانه‌های سایر مناطق محصول تهیه می‌شود و این شرکت با حدود ۱۰۰۰ نفر پرسنل در سختترین شرایط کرونایی کار تامین بازار لبنیات را عهده دار بود.

وی در خصوص محصولات تاریخ گذشته نیز گفت: موظف هستیم تا محصولات تاریخ گذشته پگاه را از سطح فروشگاه‌ها جمع آوری کرده و با صورت جلسه و حضور نماینده‌ای از اداره دارایی، معدوم سازی انجام دهیم.

پیش از این نشست، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ای تبریز از کارخانه تولید محصولات لبنی پگاه تبریز بازدید کرده و از نزدیک با تکنولوژی‌های پیشرفته تولید شیر، پنیر، روغن حیوانی و ... آشنا شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha