• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99080300984
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل خبرداد؛

ارتقا کلیه محورهای مواصلاتی و بزرگراه‌های اردبیل در دستور کار قرار دارد

ارتقا کلیه محورهای مواصلاتی و بزرگراه‌های اردبیل در دستور کار قرار دارد

ایسنا/اردبیل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بزرگراه پارس‌آباد به سربند به طول 20 کیلومتر سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی یوسف‌زاده در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل نیاز به توسعه و تبدیل به بزرگراه دارد که ما بر همین اساس مطالعه تمام راه‌های استان را در دستور کار قرار دادیم تا ارتقا این محورها را به بزرگراه در سال‌های آینده شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: 350 کیلومتر از راه‌های استان اردبیل به ویژه شمال و جنوب استان مورد مطالعه قرار گرفته تا عملیات توسعه بزرگراه در این مسیرها به انجام برسد.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل یکی از محورهای پرتردد استان را پارس‌آباد تا سه راهی مشگین‌شهر به طول 157 کیلومتر اعلام کرد و گفت: ‌در این مسیر 20 کیلومتر در محدوده پارس‌آباد تا سربند در اولویت اجرا قرار گرفته که ما سعی کردیم در قالب دو قطعه 10 کیلومتری این پروژه را به پیمانکاران واگذار کنیم.

یوسف‌زاده افزود: به دلیل کم‌ کاری پیمانکار قطعه اول، مجبور شدیم تا او را از ادامه اجرای این پروژه کنار بگذاریم ولی پیمانکار قطعه دوم با سرعت پروژه را به پیش می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با برگزاری مناقصه پیمانکار جدید برای قطعه اول به طول 10 کیلومتر در مسیر پارس‌آباد به سربند انجام شده و انتظار می‌رود این 20 کیلومتر در سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

یوسف‌زاده اضافه کرد: ادامه این مسیر به طول 137 کیلومتر در اولویت اجرا قرار دارد که علی‌رغم نداشتن پیوست بودجه سعی کردیم مطالعات آن را به اتمام برسانیم و در سه قطعه مشخص پروژه به پیمانکاران واگذار شود.

وی ادامه داد: ‌سال آینده قطعه اول این مسیر از سربند به مشگین‌شهر به طول 40 کیلومتر اجرایی خواهد شد و در ادامه این مسیر نیز با اولویت کارهای عمرانی و اجرایی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

یوسف‌زاده با بیان اینکه در شمال استان ساختمان دولتی بزرگ و با اهمیتی در حال اجرا نیست، گفت: ‌با تحویل بیمارستان پارس‌آباد تنها تعداد محدود پروژه در حد ساختمان‌های اداری نظیر کتابخانه، اداره مالیات و همچنین مجتمع‌های فرهنگی و هنری در دست اجرا داریم که آنها را نیز به سرعت تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهیم کرد.

محور اردبیل – سرچم 80 میلیارد تومان اعتبار ویژه دارد

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل به محور ارزشمند اردبیل – سرچم به عنوان محور اصلی تردد هموطنان استانی اشاره کرد و افزود: این پروژه در چهار قطعه فعال است و 19 کیلومتر از این مسیر سال گذشته افتتاح شده و 35 کیلومتر اولویت‌دار با انتخاب پیمانکار در حال اجراست.

وی به اجرای این پروژه توسط شرکت ساخت در قطعات سه و چهار اشاره کرد و ادامه داد: ‌این قطعات به طول 25 و 30 کیلومتر تا تونل شماره یک در حال انجام است.

یوسف‌زاده از پیگیری‌های استاندار اردبیل و نمایندگان برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم خبر داد و تصریح کرد: ‌با پیگیری‌های انجام شده از سمت سرچم این پروژه در حال انجام است و امیدواریم پیمانکار پروژه را در موعد مقرر آماده بهره‌برداری بکند.

معاون راه و شهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در استان به عنوان یک مجموعه مستقل پروژه‌های مهمی را در حال اجرا دارد که البته در کنار این مجموعه خود راه و شهرسازی نیز متولی اجرای پروژه‌های بزرگراهی در استان است.

وی اضافه کرد: 70 تا 80 درصد از پروژه‌های حوزه راه به اداره کل راه و شهرسازی تفیض شده و ما با انتخاب پیمانکاران در شمال، ‌جنوب و مرکز استان پروژه‌ها را به سرعت در حال اجرا داریم.

یوسف‌زاده در مورد دو پروژه مهم در مرکز استان گفت: استادیوم علی دایی که یک پروژه نیمه‌تمام بود، توسط سازمان مجری در حال رفع نقص و توسعه است که انتظار می‌رود با تأمین اعتبار مورد نیاز، این پروژه به سرعت تکمیل و تحویل ورزش و جوانان شود.

وی به احداث بیمارستان 500 تختخوابی نجف‌زاده به عنوان بیمارستان جایگزین فاطمی اشاره کرد و افزود: این پروژه در خیابان جام‌ جم اردبیل در حال اجراست و به نظر می‌رسد با انتخاب پیمانکار و تجهیز کارگاه فنداسیون آن به سرعت اجرایی و تا پایان فصل کاری بخش عمده‌ای از این پروژه در 52 هزار متر مربع به انجام برسد.

یوسف‌زاده در مورد احداث تونل دوم حیران و ادامه این مسیر بیان کرد:‌ در حال حاضر با تجهیز کارگاه تونل دوم در این مسیر به عنوان رفت و برگشت و با هدف کاهش بار ترافیکی این مسیر اجرایی می‌شود و در کنار آن محور نیر به سراب نیز با هدف حذف محل رانش گردنه صائین در حال اجراست.

وی در مورد ادامه احداث بزرگراه از تونل حیران به سمت آستارا خاطر نشان کرد: شرکت ساخت عهده‌دار این پروژه است تا با انتخاب پیمانکار بتواند به تکمیل این مسیر تا آستارا کمک کند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه 10 میلیارد تومان هزینه هر یک کیلومتر اجرای بزرگراه است، ادامه داد:‌ استان اردبیل به لحاظ توسعه بزرگراه‌ها، استان محرومی است اما در این سه سال با تلاش همه‌جانبه سعی شده تا این امر تقویت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال 96 مجموع راه‌های استان که دارای پیوست بودجه بوده 427 کیلومتر برآورد شده بود که در این سه سال این رقم به 890 کیلومتر رسیده تا از ردیف اعتبار ملی برخوردار باشد.

یوسف‌زاده با بیان اینکه سال به سال وضعیت راه‌ها و احداث بزرگراه در استان بهبود یافته و از مسیرهای مختلف تردد هموطنانمان تقویت می‌شود، تصریح کرد: حتی پروژه‌های گردشگری نظیر کریق - آرموداق و پروژه زیربنایی نظیر کلور - درام با همت راه و شهرسازی استان اجرایی شده و یا در مرحله انجام نهایی است.

وی از اختصاص 80 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای محور اردبیل – سرچم خبر داد و گفت: علی‌رغم مشکلات مالی با تأمین اعتبار پیمانکاران سعی و تلاشمان بر این است تا این پروژه‌ها را فعال نگه داریم تا شرایط تردد هموطنانمان بهبود یابد.

یوسف‌زاده به وضعیت تصادفات جاده‌ای و تلفات رخ داده اشاره کرد و افزود: اگر هموطنانمان به مشخصات راه و علایم توجه کنند، حتی کمتر از 10 درصد تلفات و تصادفات را شاهد خواهیم بود.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل خاطر نشان کرد: در برخی از محورهای مواصلاتی استان به ازای هر 100 فقره تردد خودرو که شش تخلف به ثبت می‌رسد، 27 تخلف آشکار و به ثبت رسیده را شاهد هستیم که این نشان می‌دهد رانندگان ما گاه به دلایل مختلف به ایمنی جاده و ترددها توجهی نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.