• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99080301593
  • خبرنگار : 50360

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

ضرورت بازخوانی نقش مردم کردستان در دفاع مقدس

ضرورت بازخوانی نقش مردم کردستان در دفاع مقدس

ایسنا/کردستان فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در هفته دفاع مقدس باید بازخوانی اساسی از نقش همه مردم کردستان در دفاع مقدس و مقابله با ضدانقلاب انجام شود.

سردار حسینی امروز (سوم آبان ماه) در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه در استان اظهار کرد: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونایی، در مجموع 220 برنامه مختلف با 45 عنوان پیش‌بینی شده که از امروز سوم آبان ماه آغاز و تا نهم آبان جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی رشادت ها، فرهنگ ایثار و مجاهدتها، افتخارآفرینی پیشمرگان کرد مسلمان، رزمندگان و آحاد مردم انقلابی استان، است.

سردار حسینی تصریح کرد: دفاع مقدس و مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب، تمرین عملی، جهادی، انقلابی و اعتقادی مردم مسلمان کرد برای حراست همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: آنچه به عنوان جهاد از آن یاد می‌کنیم به عناوین مختلفی مردم کردستان همیشه سرافراز آن را عملی انجام دادند و تمرین کردند.

وی اظهار کرد: نقش محوری مردم کرد مسلمان در پاکسازی و آزادسازی نقاطی که دشمن بعثی تصرف کرده بود برجسته و قابل ستایش و سند تاریخی میهن‌پرستی و اسلام‌خواهی و وفادری به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این مقام مسئول یادآوری کرد: مردم مسلمان و انقلابی کردستان با نفس و مال و جان خود جهادی ماندگار و عزت‌بخش به نمایش گذاشتند و دشمن را ناکام کردند.

وی خاطرنشان کرد: حراست و حفاظت از انقلاب، کشور و مرزهای ایران در مقابله با هرنوع ناامنی، امنیت پایدار و مردمی عامل توسعه و گسترش خدمات عمومی است امروز اصل ما معیشت مردم است و مسوولان در مسیر خدمت به جامعه نباید کوچکترین کوتاهی کنند.

سردار حسینی تصریح کرد: دیروز ما با جنگ سخت دشمنان علیه ملت ایران روبرو بودیم، و امروز تبدیل به دو جنگ نرم و جنگ اقتصادی شده است.

وی ادامه داد: تضعیف باروهای عمومی و ارزش‌های دینی و ایجاد حس ناامیدی در جامعه هدف اصلی امروز دشمنان است و سعی در نفوذ در پیکره نظام و رسیدن به اهداف شومشان دارند.

فرمانده سپاه بیت المقدس گفت: رسانه‌های ما برای مقابله با این سطح از هجمه‌های گسترده دشمنان باید رسانه‌های توانمندی باشد، و ضروری دارد که بحث سواد رسانه‌ای در جامعه رسانه تقویت شود.

وی افزود: در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب، ما با یک ناامنی در برخی استان‌ها روبه رو شدیم، ضدانقلاب و اشرار وابسته عرصه را بر مردم تنگ کردند تا مردم بومی از نظام پشتیبانی نکنند ولی با تشکیل سازمان پیشمرگان کرد مسلمان دشمن در رسیدن به این هدف ناکام ماند.

فرمانده سپاه استان یادآور شد: تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در چنین شرایطی با حضور سردارانی مانند شهید بروجردی، کاوه، نصرالهی و... و شهدای برجسته بومی مانند شهید صفری، لطفی، حسنی، بارنامه، عثمان فرشته و غیره که نقش محوری را بازی کردند و در دو جبهه مقابله با ضدانقلاب و رژیم بعثی و پاکسازی منطقه از لوث وجود آنها درخشیدند و کارنامه بسیار موفقی از اسلام خواهی و دفاع از مرزها به ثبت رساندند.

سردار حسینی، اذعان کرد: بیش از صدها بار کردستان مورد حمله و بمباران رژیم بعث قرار گرفت، بمباران 15 خرداد 63 بانه، بمباران سال 65 سنندج و غیره نمونه کوچکی از خودگذشتگی مردم این استان است.

وی گفت: مردم شهیدپرور کردستان، 569 شهیده زن، 415 شهید دانش‌آموز و 59 شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده و این استان 67 خانواده دارای سه شهید به بالا دارد.

فرمانده سپاه کردستان اظهار کرد: ‌در کردستان 2 هزار و 800 نقطه یادمانی داریم که هر نقطه گواهی از بزرگ‌مردی مردان و شیرزنان این دیار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha