• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99080502300
  • خبرنگار : 50388

انشعاب غیرمجاز عامل ورود پساب به شبکه توزیع آب زاهدان

انشعاب غیرمجاز عامل ورود پساب به شبکه توزیع آب زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل آبفا سیستان وبلوچستان گفت: انشعاب غیرمجاز و اتصال خروجی پساب فاضلاب کارواش به شبکه تامین واحدهای پایین دست، باعث ورود پساب حاوی ترکیبات شوینده به شبکه توزیع آب مشترکان خیابان البرز زاهدان شده بود.

به گزارش ایسنا علی‌رضا قاسمی افزود: با توجه به دریافت گزارش مردمی از طریق سامانه ۲۲۱ مبنی بر تغییر کیفیت در شبکه توزیع آب خیابان البرز زیباشهر، تیم کنترل کیفیت آب به محل اعزام و با بازدید میدانی وجود دترجنت (مواد شوینده) در آب محرز شد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم های امدادی به محل اعزام شدند که با پایش خانه به خانه انشعابات محل و بررسی های فنی، یک فقره انشعاب غیرمجاز  مربوط به واحد کارواش در محدوده مورد نظر کشف شد.

مدیرعامل آبفا سیستان وبلوچستان اظهار کرد: متأسفانه اتصال خود سرانه و غیراصولی در شبکه توزیع و اتصال خروجی پساب فاضلاب کارواش به شبکه تامین واحدهای پایین دست کارواش باعث ورود پساب حاوی ترکیبات شوینده در شبکه توزیع آب اهالی محل شده بود.

قاسمی اضافه کرد: همزمان با برچیده شدن تاسیسات غیر استاندارد و مرتفع شدن اشکال کیفیت در آب شرب منطقه، پرونده ای با ۲ موضوع استفاده غیر مجاز از سیستم آبرسانی و وارد کردن عمدی آلودگی به آب شرب و ایجاد مخاطره در سلامت عمومی با همکاری پلیس ۱۱۰ مفتوح و خاطیان جهت برخورد قاطع به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ضمن تقدیر از تماس اهالی محل بیان کرد: سلامت آب و ایجاد مخاطره بهداشتی شهروندان خط قرمز شرکت آب و فاضلاب بوده و تعرض به سامانه آبرسانی جرم محسوب می شود و مجرم مورد پیگرد قانونی و قضایی  قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفا سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و شبکه آزمایشگاهی های مجهز در سطح استان نگهبان نظارت بر سلامت آب بوده و تلفن ۱۲۲ جهت گزارش های  کیفی و کمی ۲۴ ساعته آماده پاسخ گویی شهروندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha