• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99080502632
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رونمایی از طرح های اصفهان در وبینار ملی ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان

رونمایی از طرح های اصفهان در وبینار ملی ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان

ایسنا/اصفهان مدیر گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از برگزاری وبینار کشوری ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان خبر داد و گفت: اصفهان مجری برگزار کننده این وبینار ملی است که در آن از سه برنامه عملیاتی رونمایی می شود.

راضیه امیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: وبینار کشوری ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان که اجرای آن به عهده اصفهان است فردا (سه شنبه_۶آبان ماه) با همکاری وزارت بهداشت و یونیسف برگزار می شود و در این وبینار نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، یونیسف و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخنرانی خواهند داشت.

وی از رونمایی برنامه اجرایی و عملیاتی برای ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان در این وبینار خبر داد که اصفهان همکاری زیادی در تهیه آن داشته و افزود: قرار است این برنامه در وبینار فردا معرفی شود تا شاخص های ارتقاء فعالیت فیزیکی نوجوانان، روش ها و راهکارهای رسیدن به این شاخص ها و برنامه هایی که در کشور در حال پوشش این شاخص هاست مورد بحث قرار گیرد، به ویژه در مورد اختلالات عضلانی و اسکلتی که به خاطر کم تحرکی نوجوانان ایجاد می شود، همچنین تجربیات اصفهان در زمینه اجرای برنامه های خودمراقبتی نوجوانان تشریح می شود.

مدیرگروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در کنار رونمایی و بحث و تبادل نظر درباره برنامه یاد شده، کلیپ آموزشی برای ورزش نوجوانان آماده کرده ایم که در وبینار رونمایی و بعد به کل کشور ارسال می شود. در این کلیپ آموزشی تمرینات هر روز هفته مشخص شده و شامل حرکت های مختلفی است که معلمان می توانند از دانش آموزان بخواهند بعد از ساعت درسی این حرکات را انجام دهند. همچنین کلیپ ورزش در منزل بدون نیاز به وسایل یا تجهیزات خاص برای کودکان و نوجوانان نیز آماده شده است.

وی از آماده سازی اپلیکیشنی خبر داد که هم آموزشی و هم هدایت کننده برای ورزش نوجوانان است و افزود: این اپلیکیشن با همکاری آموزش و پرورش تاکنون ۴۰ درصد آماده شده و با تکمیل آن وضعیت تحرک و فعالیت های فیزیکی نوجوانان برای همه نوجوانان استفاده کننده، همه مربیان ورزش و مراقبان سلامت و مدیران میانی قابل رصد و ارزیابی است.

امیدی ادامه داد: فاز دوم اپلیکیشن قرار است فضای رقابتی برای نوجوانان ایجاد کند تا برای انجام ورزش و تحرک گروه تشکیل دهند و باهم رقابت کنند، در عین حال که بنا داریم وقتی اپلیکیشن کامل شد جشنواره های سالیانه برگزار می کنیم تا استفاده از اپلیکیشن برای نوجوانان جذابیت بیشتری پیدا کند و لذت رقابت و مسابقه را هم تجربه کنند.

مدیرگروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال باید روزانه ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند، تصریح کرد: سه نوع ورزش هوازی، استقامت عضلانی و اسکلتی برای این گروه سنی لازم است و به قدری اهمیت دارد که اگر ورزش های اسکلتی را انجام دهند تراکم استخوان آنها تا دوران سالمندی هم بالا می رود و دچار پوکی استخوان نمی شوند، همچنین ورزش های هوازی مقاومت قلب و عروق را بالا می برد و ورزش های عضلانی از دیسک های کمر و مشکلات کردرد و عضلانی در آینده جلوگیری می کند.

وی با تاکید براینکه ورزش باید در همه سنین انجام شود و فقط محدود به گروه سنی نوجوانان نمی شود، گفت: با این وجود وقتی کودکان و نوجوانان ورزش می کنند تاثیر زیادی در سلامت جسمی و روحی آنها دارد و بزرگسالی و سالمندی سالم تری خواهند داشت.

امیدی در پایان با تاکید براینکه کاهش تحرک نوجوانان در دوران کرونا تهدید جدی است، خاطرنشان کرد: برآورد دقیقی در زمینه میزان کاهش تحرک نوجوانان در دوران کرونا نداریم ولی شواهد نشان می دهد حتی اضافه وزن و چاقی هم در این دوران بیشتر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha