• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99080603252
  • خبرنگار : 50294

مستند"دریاچه امید" به جشنواره فیلم کوتاه رسید

مستند"دریاچه امید" به جشنواره فیلم کوتاه رسید

ایسنا/کردستان فیلم کوتاه مستند"دریاچه امید"به کارگردانی"فاطمه مرزبان"تولید حوزه هنری‌استان کردستان به بخش رقابتی سی وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از 7 آبان ماه در تهران برگزار می گردد راه پیدا کرد.

فاطمه مرزبان که با آثار مستند سابقه حضور در چندین دوره جشنواره عمار را دارد در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش مسابقه سینمای ایران با فیلم مستند "دریاچه امید"به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان  به رقابت با دیگر آثار راه یافته می پردازد.
مرزبان که بیش از این با فیلم"عروس وامنان"رتبه اول بخش اقتصاد مقاومتی ششمین جشنواره فیلم عمار را کسب کرده  و با فیلم های"وقتی گفتند نمی شود"، "من می مانم" و "در آستانه فصل سرد "حضور موفقی را در جشنواره های مختلف داشته است در"دریاچه امید"داستان یکی از"کولبران" کُرد را به تصویر در آورده است.
"عطا تارنگ"ساکن در یکی از روستاهای مرزی مریوان به دلیل نبود شغل چند سالی به کولبری مشغول است  توسط یکی از دوستانش‌که تعاونی ماهیگیران دریاچه زیوار را راه‌اندازی‌ کرده به کار در این کارگاه مشغول می‌شود.
 عطا در مدت 4 سال ضمن حفاظت از محیط زیست و معرفی جاذبه های گردشگری کردستان با  فراهم کردن فرصت های شغلی تلاش می کند تا تعداد جوانان کولبر را کاهش دهد. 
در این مستند وریا گلزاریان به عنوان تصویربردار، احمد ملاشاهی به عنوان نویسنده، محمد احمدی در بخش تدوین، فردین ملاویسی‌صدابردار و نیما پورمحمد و اکبر گلی به عنوان دستیاران تصویر،  کارگردان این فیلم را همراهی کرده اند. 
فاطمه مرزبان مستند ساز گلستانی ساکن شهر سنندج و فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی با گرایش فیلمسازی است. 
این تهیه کننده صدا و سیما در چند سال اخیر همکاری با حوزه هنری استان کردستان را آغاز و در بسیاری از جشنواره های داخلی و خارجی عناوین مختلفی را کسب کرده است. 
در بخش سینمای ایران سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در مجموع 134 فیلم در بخش های داستانی،مستند،پویانمایی وتجربی به مرحله نهایی ورقابتی جشنواره راه پیدا کردند.
در بخش مستند در کنار فیلم" دریاچه امید" به کارگردانی" فاطمه مرزبان" تولید حوزه هنری کردستان، فیلم های "گاندو" به کارگردانی "تیمور قادری" از کامیاران، "رقص برای مرگ" به کارگردانی "زانیار عزیزی" از سنندج، " کاک ئیره ج" به کارگردانی "جمشید فرجوند فردا" از بیجار، و در بخش پویانمایی فیلم" «خولانه وه/ The Rotation» به کارگردانی هژیر اسدی از سنندج نیز به بخش نهایی و رقابتی راه پیدا کرده اند. 
سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از ۷ آبان با برگزاری نشست‌های تخصصی «۳۷-۲۰» آغاز می‌شود.

انتهای فیلم

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha