• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99080603596
  • خبرنگار : 50220

با ابتکار یک جوان کارآفرین؛

نان‌هایی‌ که اینترنتی به دست مشتریان اردکانی می‌رسند

نان‌هایی‌ که اینترنتی به دست مشتریان اردکانی می‌رسند

ایسنا/یزد یک تولید کننده نان در اردکان با شیوع ویروس کرونا همتی دوچندان کرده و با راه‌اندازی یک واحد بزرگ تولیدی نان‌، ضمن فراهم کردن زمینه اشتغال چند بانوی سرپرست خانوار، نان مورد نیاز مشتریانش را به صورت اینترنتی‌ سفارش گرفته و با پیک رایگان تحویل می‌دهد.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم، خانه‌نشین و بسیاری از کسب‌ و کارها موقتاً تعطیل شده و برخی نیز حتی تا مرز نابودی و ورشکستگی پیش رفته‌اند چرا که کسب و کارهایی که فعالیت آنها موجب ازدحام مردم می‌شود می‌تواند منجر به تشدید شیوع ویروس کووید ۱۹ و به خطر افتادن سلامت افراد جامعه شود.

البته تعطیلی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و مراکز خرید با وجود کاهش تقاضا در برخی بخش‌ها، نتوانسته در بخش‌هایی مانند تامین نیازهای روزانه مردم تعطیل شود لذا بسیاری از مردم برای در امان ماندن از بیماری و در عین حال برطرف کردن نیازهای زندگی خود به سراغ استفاده از خدمات مبتنی بر اینترنت و کسب و کارهای آنلاین رفته‌اند.

در همین بازه زمانی شیوع بیماری تاکنون و در حالی که برخی درباره استفاده از خدمات تحویل در محل در شرایط همه‌گیری ویروس به بحث و تبادل نظر می‌پرداختند، حجم سفارشات کسب‌ و کارهای آنلاین با افزایش قابل توجهی مواجه شد و گروهی از افراد با طرح مسائلی مانند در خانه ماندن به منظور حفظ سلامتی همزمان با رفع نیازهای ضروری با استفاده از خدمات تحویل در محل، مباحث جدیدی را در زمینه کسب‌ و کارهای نوین دنبال کردند.

تامین نان به عنوان قوت غالب مردم یکی از خدماتی بود که هنوز هم در بسیاری از مناطق کشورمان با حضور فیزیکی مردم انجام می‌شود و بارها نیز موضوع بحث و هشدار مسئولان و متولیان سلامت به دلیل ازدحام نانوایی‌ها و خطر شیوع بیماری بوده است.

البته این دغدغه در برخی مناطق کشور و همچنین سایر کشورها با اقداماتی از نوع ارسال با پیک و تحویل درب‌ منزل از سوی برخی فروشگاه‌ها رفع شده ولی شهرستان اردکان تاکنون چنین تجربه‌ای را نداشت تا این که اخیراً یک نانوای‌ جوان در این شهر با راه‌اندازی یک‌ نانوایی‌ اینترنتی‌، علاوه بر ایجاد یک‌ واحد به روز برای تولید انواع نان‌ها و اشتغالزایی برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار، برای رفاه حال مردم و جلوگیری از حضور فیزیکی آنان در صف نانوایی طی ایام اوج کرونا، با ثبت سفارس اینترنتی‌ از مردم نسبت به تحویل رایگان نان به آدرس انها اقدام می‌کند.

«یونس دهستانی اردکانی» کارآفرین اردکانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد این اقدامش می‌گوید: با آن که لیسانس حسابداری دارم و رشته‌ام متفاوت از شغلی‌ است که در پیش گرفته‌ام، اما حدود شش سالی است در حوزه تولید نان به صورت جدی فعالیت می‌کنم.

وی اضافه می‌کند: تمرکز اصلی ما روی تولید نان سالم و بهداشتی است و سعی کرده‌ایم نان تر و خشکه را از بهترین نوع آرد تولید کنیم.

این کارآفرین جوان با اشاره این موضوع که این واحد تولیدی در وسعت ۲۰۰ مترمربع ایجاد و زمینه اشتغال هفت نفر را فراهم کرده است، تصریح می‌کند: این نانوایی در قسمت تولید، پنج نفر نیروی زن سرپرست خانوار و تحت پوشش کمیته امداد را مشغول به کار کرده است.

دهستانی در ادامه می‌گوید: تقریباً همه ارقام نان‌های تافتون سنتی و دستگاهی را از نوع جو، گندم سبوس دار، یولاف و با استفاده از انواع آردهای چند غله‌ای مرغوب در این واحد تولید می‌کنیم‌.

وی به نحوه توزیع نان در این واحد که به صورت ارسال با پیک رایگان صورت می‌گیرد، اشاره و خاطرنشان می‌کند: از زمان اوج گیری بیماری کرونا و شرایط کنترل شده ترددها، در راستای جلوگیری از انتقال این ویروس، با برنامه‌ریزی صورت گرفته وبسایت younoon.ir‌ را راه‌اندازی کردیم و برای رفاه حال مردم زمینه خرید اینترنتی نان را برای همشهریان‌مان فراهم کردیم.

این جوان کارآفرین بیان می‌کند: نان‌های خشکه کامل با تنورهای گلی پخته و خشک و مجدد در تنورها چیده می‌شوند و تمام انواع نان‌ها که قبلاً عنوان شد نیز به روش کف زنی و نیمه ضخیم پخت می‌شود که بهترین نوع پخت در نان به‌شمار می‌رود. 

دهستانی به تولید روزانه ۴۰۰ کیلوگرم نان در این واحد اشاره و اضافه می‌کند: در تولید و پخت نان تر از جو و گندم کامل سبوس‌دار نیز به تولید و فروش اینترنتی دست یافتیم که به نوعی در این قالب برای اولین بار در استان یزد اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha