• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99080804809
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان عنوان کرد

واریز ۵۳ میلیارد تومان مالیات‌ بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌های زنجان

واریز ۵۳ میلیارد تومان مالیات‌ بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌های زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مبلغ ۵۳ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌های شهر زنجان واریز شده است.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، از پرداخت ۱۲۶ میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده خبر داد و اظهار کرد: نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش‌افزوده است.

وی افزود: طی هفت ماهه امسال مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان واریزی به‌ حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان واریز شده که از این میزان ۵۳ میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌های شهر زنجان بوده و مابقی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سایر مناطق استان واریز شده است.

این مسئول ادامه داد: این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که هیچ باری بر دوش تولیدکننده نمی‌گذارد و مصرف‌کنندگان با توجه به میزان مصرف‌شان، مالیات پرداخت می‌کنند؛ علاوه‌ بر آن حدود یک‌سوم آن خرج عمران و آبادانی شهرها تا دورترین نقاط محروم استان و به عبارتی باعث توسعه متوازن می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح و به‌هنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات، موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم شده است؛ چراکه اگر چنین حسی در مردم بهوجود آید که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان و فرزندان‌شان است، تمایل و رغبت ایشان برای پرداخت مالیات بیشتر می‌شود که در این راستا لازم است همه ارگان‌ها و نهادهای اجرایی استان با امور مالیاتی همراه شوند.

رضوی در رابطه با هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی و میزان واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، خاطرنشان کرد: ۳ درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده دریافت شده، به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود. پارسال در مجموع مبلغ ۲۸۳ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha