• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99080804814
  • خبرنگار : 50406

اعمال مذهبی مشترک به تقویت روابط همسران کمک می‌کند

اعمال مذهبی مشترک به تقویت روابط همسران کمک می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید دانشگاه جورجیا ایالات‌متحده معنای جدیدی به این جمله معروف می‌دهد که "زوج‌هایی که باهم در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، کنار هم می‌مانند". طبق نتایج تحقیق، حضور در مراسم مذهبی مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها یا سایر عبادتگاه‌ها به تقویت ازدواج‌ها به‌ویژه در دوران سالمندی کمک می‌کند.

به گزارش ارث، محققان اظهار کردند: درک راه‌های تقویت ازدواج در میانسالی و پس‌ازآن در دوران سالمندی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این تحقیق روی صدها زوج متمرکزشده بود که بیشتر آنان حدود ۳۰ سال از ازدواجشان می‌گذشت. کارشناسان دریافتند زوج‌هایی که در ابتدا خود را مذهبی نمی‌دانستند اما اغلب در فعالیت‌های مهم دیگر، اشتراکاتی داشتند، طی مطالعه تعامل خود را در امور عبادی و مذهبی نیز افزایش دادند.

محقق ارشد این مطالعه ویکتوریا کینگ بیان کرد: "من این  مورد را در بسیاری از بازنشستگان می‌بینم که گاهی اوقات به نظر می‌رسد  در شرایطی کسل‌کننده بسر می‌برند که نیاز به تغییر دارند. در بعضی مواقع آنان نمی‌دانند بااین‌همه زمانی که اکنون دارند چه‌کار کنند و این مورد می‌تواند نه‌تنها برای حال خوب آنان مخرب باشد، بلکه می‌تواند بر روی روابط آنان با همسر خود نیز تاثیر منفی داشته باشد.

وی افزود: درگیر شدن در سرگرمی‌های مشترک و یافتن کارهایی که می‌توانند باهم انجام دهند مهم است و می‌تواند به تقویت روابط آنان کمک کند. شاید یکی از این موارد شرکت در مراسم مذهبی باشد.

این مطالعه میزان دین‌داری هر یک از زوج‌ها را از طریق ارزیابی تعداد دفعات شرکت در مراسم مذهبی و اینکه چه میزان دین برای آنان حائز اهمیت است، بررسی کردند. کارشناسان همچنین فعالیت‌هایی را که زوجین در آن شرکت می‌کردند مانند دوچرخه‌سواری، امتحان سرگرمی‌های جدید یا سفرهای آخر هفته به‌تنهایی را نیز ارزیابی کردند.

شرکت‌کنندگان خوشبختی و رضایت کلی از ازدواج خود را گزارش کردند. نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که با افزایش سن، دین اغلب در زندگی از اولویت بیشتری برخوردار می‌شود.

کینگ عنوان کرد: ازآنجاکه اکثر ادیان بر مقدس بودن ازدواج و خانواده تاکیددارند، منطقی است که درگیری مذهبی باعث ترغیب بیشتر زوجین به کارهای مشترک و استحکام خانواده شود.

وی ادامه داد: اکنون هریک از اعضاء خانواده‌ و زوج‌ها درگیر برنامه‌های مربوط به خودشان هستند و سپری کردن لحظاتی با خانواده اغلب نادیده گرفته می‌شود. یافتن اوقات کمی که خانواده‌ها یا زوجین بتوانند در کنار یکدیگر به فعالیت مشترکی بپردازند و از آن لذت ببرند، مهم است.

به نظر می‌رسد، زنان برای شرکت بیشتر مردان در مراسم مذهبی نقش بسزایی دارند و از این طریق وقت بیشتری را با همسر خود سپری می‌کنند. این نشان می‌دهد که زنان بیشترین وقت را برای حفظ روابط صرف می‌کنند. درنتیجه، احتمال اینکه همسران پیشنهاد کنند، کارهای مشترک  انجام دهند یا بیشتر در مراسم مذهبی شرکت کنند، افزایش می‌یابد.

نتیجه این تحقیق در نشریه American Psychological Association منتشرشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha