• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99081005666
  • خبرنگار : 50167

با اقدام خودسرانه جان خود و بیمار کرونایی را به خطر نیاندازید؛

حمایت‌های عاطفی سپری برای مقابله با کرونا

حمایت‌های عاطفی سپری برای مقابله با کرونا

ایسنا/زنجان عضو هیئت‌ علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با تغذیه مناسب، خواب کافی و حمایت‌های عاطفی از کودکان و سالخوردگان، مسیر مقابله با ویروس کرونا را هموار کنیم.

شمس‌الدین اطهاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر گسترش ویروس کرونا یکی از نگرانی‌های موجود در کشور است، اظهار کرد: با توجه به گسترش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید - ۱۹ و بازتاب اخبار درگیری جوامع مختلف و وضعیت قرمز اکثر شهرها، استرس زیادی به اکثر خانواده به خصوص افرادی که سابقه بیماری زمینه‌ای دارند وارد شده و می‌تواند سبب تضعیف سیستم ایمنی افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط اخیر پاندمی کرونا، استرس و اضطراب می‌تواند زمینه‌ساز درگیری افراد و افزایش استعداد ابتلا به انواع عفونت‌ها از جمله کرونا ویروس شود، افزود: زنجانی‌ها باید در وهله اول آرامش روانی خود را حفظ کرده و سعی در کنترل استرس خود داشته باشند تا با تقویت سیستم ایمنی بتوانند در برابر ویروس کرونا مقاوم باشند.

این مسئول با بیان اینکه باید با تغذیه مناسب، خواب کافی و حمایت‌های عاطفی از کودکان و سالخوردگان مسیر مقابله با ویروس را هموار کنیم، تصریح کرد: همه افراد باید در صورت مشکوک بودن به بیماری کرونا از هرگونه اقدام خودسرانه بپرهیزند، توصیه‌های ستاد ملی و استانی کرونا و وزارت بهداشت را رعایت کرده، از جابه‌جایی‌های غیرضروری به شدت پرهیز و در موارد نیاز با مراجعه به پزشک خود به توصیه‌های پزشکان عمل کنند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر اینکه افراد از مصرف خودسرانه هرگونه دارویی باید بپرهیزند، ادامه داد: افراد از تجویز آنتی‌بیوتیک یا برخی ترکیبات به افراد مشکوک و یا درگیر بیماری کرونا پرهیز کنند، زیرا می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به ‌خصوص در افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند، اعم از کودکان و سالخوردگان در پی داشته باشد.

اطهاری با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به بیماری کرونا زیرا تنها راه نجات از شرایط کرونایی موجود است، اظهار کرد: یک سری ادعاهای نادرست غیرعلمی سبب گمراه شدن مردم از مسیر اصلی پیشگیری و درمان می‌شود و جان بیماران مبتلا به کرونا را به خطر می‌اندازند؛ بنابراین مردم نباید به مباحثی که پشتوانه علمی ندارد توجه کنند، زیرا این گونه درمان‌ها خطرناک بوده و جان افراد را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افراد فریب تبلیغات نادرست برخی شبکه‌های اجتماعی را نخورند و با اقدام خودسرانه جان خود و سایر افراد را به خطر نیاندارند و پیش از هرگونه اقدام درمانی با پزشک مشورت کنند، خاطرنشان کرد: گفتنی است جهش‌های مختلف رخ داده در ویروس کرونا سبب افزایش قدرت آن شده و به نوعی باعث وحشی‌تر شدن کروناویروس شده است، بنابراین همه افراد با دقت و توان بیشتری بهداشت همگانی را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha