• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99081005841

پاسخی هنرمندانه به اهانت‌ فرانسه

پاسخی هنرمندانه به اهانت‌ فرانسه

ایسنا/البرز به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص)، فصل جدیدی از مجموعه نمایشی «همین حوالی، همان روزها» با عنوان «رحمه للعالمین » که پاسخی هنرمندانه به وقایع اخیر و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام است، در شهرستان نظرآباد استان البرز تولید شده و آماده پخش است.

مهدی فتحی، کارگردان این مجموعه نمایشی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با روند پیش تولید این مجموعه گفت: نمایشنامه‌ها قبل از ماه محرم و صفر آماده شدند و تمرین اجرا به همراه تعدادی از هنرجویان تئاتر نظرآباد در محل فرهنگسرای شهرستان آغاز شد. ۳۰ قسمت اول در رابطه با محرم تهیه شد و ۳۰ قسمت دوم در خصوص موضوعات ارزشی مثل دفاع مقدس، شهادت معصومین و سیره اهل‌بیت در نظر گرفته شدند.

فتحی با اشاره به لزوم واکنش دربرابر اهانت رسانه‌های فرانسوی به پیامبر اسلام، افزود: با حمایت رئیس جمهور فرانسه از گستاخی برخی رسانه‌ها، تصمیم گرفتیم در واکنش به این موضوع پاسخی هنرمندانه ارائه دهیم که نشان‌ دهنده اعتراض ما باشد و  در عین حال لطافت و رافت اسلامی را به نمایش بگذارد. پیامبر اکرم، پیام‌آور خوبی‌هاست و ما باید این را به تمام دنیا نشان بدهیم تا متوجه فرق اسلام واقعی و اسلامی که داعش به آن‌ها نشان می‌دهد، بشوند.

وی ادامه داد: قسمت ویژه این مجموعه به صورت اجرای تک‌گویی و روایی است و از هنرمندان جوان و تازه‌کار در تولید آن استفاده شده. دوست داشتیم که این نمایش را به صورت زنده و روی صحنه برای مردم اجرا کنیم اما شرایط فعلی شیوع کرونا این اجازه را به ما نمی‌دهد. بیشتر قسمت‌های مجموعه نمایشی « همین حوالی، همان روزها » ضبط شده است و به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha