• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99081006457
  • خبرنگار : 50388

معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

هویت ملی ما تضمین کننده همبستگی و امنیت ملی کشور ماست

هویت ملی ما تضمین کننده همبستگی و امنیت ملی کشور ماست

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: هویت ملی‌ تضمین کننده همبستگی و امنیت ملی کشور ماست و هر گونه اقدامی که یکی از مولفه های هویت را تضعیف کند به امنیت ملی آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایسنا علی زینی وند در همایش بزرگداشت هفته وحدت افزود:  بنا بر منویات مقام معظم رهبری، هویت ملی ما از سه مولفه هویت ایرانی ، اسلامی و انقلابی برخوردار است.

وی گفت: وقتی دم از هویت ایرانی میزنیم گستره بزرگی از دایره کشورهای مختلف منطقه با فرهنگ ایرانی مرتبط می شوند و انسان های بزرگی در کشورهای دیگر با ما احساس همبستگی و قرابت دارند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: امروز تلاقی فرهنگ بزرگ ایرانی و اسلامی در طول تاریخ محور گفتمان و محور امنیت و محور هویت در کشورهای مختلف  منطقه است و در همین راستا توهین کوچکی به پیامبر بزرگ اسلام دربرابر شخصیت عظیم پیامبر اسلام موجی از همبستگی و اتحاد در بین مسلمانان را ایجاد می کند.

 وی گفت: انقلاب اسلامی الگویی ارائه می‌کند که برگرفته از همان الگوی ایرانی و اسلامی است و اقداماتی چون همچون حمایت از نهضت‌های آزادی بخش، مبارزه با ظلم، ایدئولوژی آرمانگرایی و حمایت از ملت های مظلوم در حوزه سیاست خارجی در شمار مولفه های انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: ترکیب این سه مولفه بزرگ، هویتی محکم برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان تاکید کرد: وظیفه و رفتار و گفتار ما تریبون داران و علما در استان استراتژیک سیستان و بلوچستان می تواند تقویت کننده و یا تضعیف کننده این هویت عظیم و مستحکم باشد.

 وی تصریح کرد: هرگونه رفتار که یکی از بخش های این مولفه ها را تضعیف کند به مانند این است که بخشی از جمعیت ما را از درون چتر هویتی ایران بزرگ اسلامی بیرون بگذاریم و این همان جاییست که این همبستگی را تضعیف می کند و امنیت ملی را در خطر قرار می‌دهد بنابراین وظیفه ماست که به بهانه مناسبت های مهمی همچون هفته وحدت، روی مولفه‌های بزرگ خودمان تمرکز کرده و نسل جوان را که به صورت جدی در تهدید دشمن است را به مولفه های  جذاب این هویت آگاه نماییم.

زینی وند گفت: در حال حاضر به نوعی شاهد تضعیف این هویت در دل نسل جوان هستیم و به دلیل کم کاری ما در حوزه های فرهنگی و مذهبی و دانشگاهی فضای پرمخاطره تبیین این هویت را به دشمنان هویت ایرانی اسلامی و انقلابی واگذار کرده‌ایم و جوانان و نوجوانان ما با الگوی متفاوت از الگوی ایرانی و اسلامی شکل گرفته اند لذا وظیفه داریم جذابیت های هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی را به نسل جوان منتقل نماییم.

وی افزود: این در حالی است که در این شرایط ممکن است درگیر اختلافات جزئی قومی و مذهبی باشیم و متوجه نباشیم که این اقدامات به هویت ملی ما آسیب می زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha