• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081107249
  • خبرنگار : 50378

معاون هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد

انتشار فراخوان ملی دیوارنگاری پیامبر ‌اعظم(ص)

انتشار فراخوان ملی دیوارنگاری پیامبر ‌اعظم(ص)

ایسنا/خراسان رضوی معاون هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از انتشار فراخوان ملی دیوارنگاری پیامبراعظم(ص) در پی اهانت به این شخصیت والامقام جهان اسلام خبر داد.

صدرا یوسفی با بیان این خبر اظهار کرد: سازمان فرهنگی شهرداری مشهد با هدف تکریم شخصیت آسمانی و وحدت‌آفرین پیامبر والامقام اسلام(ص)، همزمان با ایام هفته وحدت و سال‌روز میلاد ایشان، اقدام به انتشار این فراخوان ملی کرده و از کلیه هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی برای طراحی و خلق آثار بدیع و خلاقانه با محوریت موضوعات ذیل دعوت به عمل می‌آورد.

وی در خصوص موضوعات فراخوان گفت: بازنمایی هنرمندانه ویژگی‌های والای شخصیتی رسول اکرم‌(ص) به عنوان الگوی اخلاقی مسلمانان جهان، ترسیم و تجسم ابعاد وحدت‌آفرین و جهانی شخصیت پیامبر(ص) در دعوت به صلح و دوستی و برادری در جهان و بهره‌گیری از داستان‌ها، روایات، احادیث دینی و کلام بزرگان در معرفی ابعاد زندگی و شخصیت پیامبر(ص) محورهای موضوعی است که هنرمندان می‌توانند در این راستا آثار خود را ارسال کنند.

معاون هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، الویت را با آثار خلاقانه از منظر ایده و فرم عنوان کرد و افزود: هنرمندان می‌بایست اصول و مبانی دیوارنگاری را با توجه به قابلیت‌های محیط و منظر شهری در نظر بگیرند و تلفیق و ترکیب فضای سنتی و مدرن را نیز در طراحی آثار خود مد نظر داشته باشند، همچنین پرداختن به جنبه روایی و داستانی موضوع نیز می‌تواند به جذابیت اثر کمک کند.

یوسفی همچنین از هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان درخواست کرد، شایسته است در طراحی موضوعات فراخوان از سیره و زندگی نامه پیامبر اکرم(ص)، سجایای اخلاقی و دستورات و رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) از منابع و روایات معتبر پیرامون ایشان بهره گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، وی یادآور شد: آثار ارائه شده باید قابلیت اجرا روی دیوارهای ساختمان‌های مرتفع را نیز داشته باشد.

معاون هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در خصوص نحوه و تاریخ ارسال طرح‌ها خاطرنشان کرد: هنرمندان ابتدا باید در سایت خانه هنرمندان اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم کرده و آثار خود را با فرمت JPG و با کیفیت  dpi۳۰۰ بارگذاری نمایند. لازم به ذکر است که مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری ۳۰ آبان ماه ۹۹ خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha