• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99081710363
  • خبرنگار : 50130

امام جمعه پاوه:

درگذشت سه ماموستای بلندپایه اهل سنت صدمه سنگینی بود

درگذشت سه ماموستای بلندپایه اهل سنت صدمه سنگینی بود

ایسنا/کردستان امام جمعه پاوه گفت: از دست دادن سه ماموستای بلندپایه اهل سنت در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در یک روز، در اصطلاح دین ما یک صدمه سنگین به شمار می‌آید و پرکردن جایگاه آنها، دشوار است.

ماموستا ملاقادر قادری، عالم برجسته اهل سنت کشور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به درگذشت سه نفر از ماموستایان بلندپایه اهل سنت در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در روز گذشته، اظهار کرد: به راستی که از دست دادن این علمای بلندپایه در اصطلاح دین ما یک «ثلمه» بوده و صدمه ای سنگین و خلأ بزرگی به شمار می‌آید و پرکردن جایگاه آنها، دشوار است.

وی به رحلت ماموستا سیدمحمد مصطفایی از اهالی روستای خانقاه پاوه اشاره کرد و گفت: وی شخصی فاضل و بزرگوار بود که بیشتر از ۶۰ سال از عمر بابرکت خویش را صرف خدمت به دین خدا و مردم کرد و تا آخرین لحظه حیات، تقویت مدارس علوم دینی و افزایش شمار طلاب را توصیه می‌کرد.

امام جمعه پاوه به رحلت ماموستا ملاحیدر مصطفوی از علمای برجسته اهل سنت کشور و استان کردستان هم اشاره و تصریح کرد: ایشان استاد ما و از ماموستایان فاضل، خدوم، فقیه و اهل قلم و تألیف بود که روز گذشته در سنندج چشم از جهان فرو بست.

وی با اشاره به جایگاه ماموستا مصطفوی در شورای افتا استان کردستان و سابقه دوستی و مودت خود با آن عالم فرزانه، گفت: به اتفاق ماموستا مصطفوی در سفر مبارک حج، مهمان بعثه مقام معظم رهبری بودیم که در آنجا از ایشان خواستم سخنرانی را به بنده سپرده و خود پاسخ‌گوی سؤالات فقهی باشد که از این امر استقبال و خدمت شایانی به حجاج ارائه کرد.

ماموستا قادری با بیان اینکه، ماموستا مصطفوی، انسانی به‌راستی فقیه و شایسته در فقه امام شافعی(رض) بود، به دیدار خود با وی در منزل‌شان در سنندج اشاره کرد و گفت: در آن دیدار از وضعیت محل زندگی ایشان بسیار متأثر شدم چرا که وی از علمای بلندپایه ما بود و محل سکونت‌شان در شأن و جایگاه وی نبود و این امر مایه تأسف عمیق بود.

وی با انتقاد از تأخیر در تدفین ماموستا مصطفوی، خاطرنشان کرد: اگرچه به دلیل بیماری کرونا باید موازین بهداشتی به صورت کامل رعایت شود اما شایسته‌تر آن بود که در مسئله تدفین ماموستا مصطفوی، بهتر عمل می‌شد.

امام جمعه پاوه به درگذشت ماموستا ملاعبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه هم اشاره کرد و گفت: ماموستا بیضاوی شخصیتی معتدل، فاضل، اهل معنویت و خاشع بود و بیش از شش دهه در مساجد مختلف برای ترویج مبانی دین خدا زحمت کشید و سال‌ها در کسوت امام جمعه و مفتی ارومیه به مردم آن دیار خدمت کرد.

وی با تسلیت درگذشت سه ماموستای بلند پایه اهل سنت در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی به خانواده و شاگردان آنها و همچنین مسلمانان مناطق کُردنشین کشور، برای ماموستایان فقید از درگاه احدیت علو درجات و برای بازماندگان صبر بر مصیبت مسئلت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha