• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081912234
  • خبرنگار : 50093

کارشناس بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی خبر داد

برخورد سازمان صمت با گران‌فروشی، احتکار و یا عدم عرضه پوشک در بازار

برخورد سازمان صمت با گران‌فروشی، احتکار و یا عدم عرضه پوشک در بازار

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر کالایی که کارخانه‌جات عرضه می‌کنند بر مبنای ارز نیمایی چند ماه گذشته است اما اکنون زمزمه می‌شود مواد اولیه با ارز نیمایی جدید خریداری شده‌اند و این امر فرصت را برای سودجویی برخی از عمده‌فروشان فراهم کرده که قطعا با آنان برخورد خواهیم کرد، همکاران‌ ما متمرکز شده و با گران‌فروشی، احتکار و یا عدم عرضه برخورد خواهند کرد.

بخشعلی بیاتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نوسانات و افزایش قیمت پوشک بچه اظهار کرد: 90 تا 95 درصد مواد اولیه پوشک بچه بر مبنای ارز نیمایی وارد می‌شود که تا سال گذشته با ارز 13 هزار تومانی وارد می‌شد اما اکنون با افزایش نرخ ارز نیمایی، قیمت تمام شده این محصولات برای کارخانه‌جات افزایش پیدا کرده، همچنین افزایش تقاضا در بازار باعث به وجود آمدن این قیمت‌های کاذب شده است.

وی با بیان اینکه از زمان ثبت سفارش تا تحویل مواد اولیه سه ماه زمان می‌برد، عنوان کرد: در حال حاضر کالایی که کارخانه‌جات عرضه می‌کنند بر مبنای ارز نیمایی چند ماه گذشته است اما اکنون زمزمه می‌شود مواد اولیه با ارز نیمایی جدید خریداری شده‌اند و این امر فرصت را برای سودجویی برخی از عمده‌فروشان فراهم کرده که قطعا با آنان برخورد خواهیم کرد و تخلف عمده‌فروشان را بر اساس فاکتورهای خرید خود مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. در حال حاضر همکاران‌ ما متمرکز شده و با گران‌فروشی، احتکار و یا عدم عرضه برخورد خواهند کرد.

کارشناس بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کمبود مواد اولیه نداریم و تولیدات همانند گذشته در حال انجام است. به دنبال این هستیم تا همانند اواخر سال 97 پوشک بچه در انباری دپو نشده باشد تا با کمبود این محصول مواجه نشویم. امیدواریم با کاهش قیمت ارز آرامش به بازار بازگردد.

بیاتی در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش نرخ ارز، آیا قیمت پوشک بچه کاهش خواهد یافت یا خیر، تصریح کرد: بستگی دارد مواد اولیه در چه زمانی ثبت سفارش شده و واردات انجام شود. در حال حاضر نیز اقلام موجود در بازار مربوط به ثبت سفارش‌ها در چند ماه گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: احتمال دارد کاهش نرخ ارز تغییری در قیمت پوشک بچه نداشته باشد، ثبت سفارش مواد اولیه معمولا در یک مرحله انجام می‌شود که ممکن است تولیدکنندگان در این بازه زمانی نیازی به واردات و ثبت سفارش جدید نداشته باشند و در مدت کوتاهی که قیمت مواد اولیه همراه با کاهش نرخ ارز، کاهش می‌یابد، تاثیر چندانی در قیمت نهایی اقلام نداشته باشد، البته ممکن است برخی از کارخانه‌ها در مراحل قبلی ثبت سفارش انجام نداده باشند و در این بازه زمانی اقدام به واردات مواد اولیه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha