• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99081912919
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران:

کمبود نیروی انسانی در گمرکات کشور یک چالش اساسی است

 کمبود نیروی انسانی در گمرکات کشور یک چالش اساسی است

ایسنا/سمنان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از کمبود نیروی انسانی در گمرک کشور به عنوان یک چالش جدی نام برد و گفت: گمرک استان سمنان نیز با کمبود نیروی انسانی روبرو است.

‍  میراشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه های این سازمان برای تحقق شعار سال اظهار کرد: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه گمرک برای تحقق شعار سال و رونق کسب و کار واحدهای صنعتی و تولیدی به طور ویژه از ابتدای سال جاری تاکنون در اولویت کاری گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه ویژه گرمسار افزود: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان قابل توجه است که با انجام همکاری دو سویه می توان برای مشکل گمرک این منطقه ویژه اقدام کرد.

میراشرفی تصریح کرد: از فردا با ارائه دستور ویژه، با رفع مشکلات اداری، نصب و ورود ماشین آلات واحدهای تولیدی به منطقه ویژه اقتصادی بلامانع است.

‍  رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بر لزوم نصب دوربین های اضطراری در مساحت تعیین شده در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار تاکید کرد و گفت: در حال حاضر به طور موقت برای استقرار کارکنان گمرک، در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار کانکسی در نظر گرفته خواهد شد اما در بلندمدت برای ساخت ساختمان ویژه گمرک در این منطقه ویژه اقدام های لازم انجام خواهد شد.

وی از کمبود نیروی انسانی به عنوان یک چالش در گرک نام برد و افزود: کمبود نیروی انسانی در اداره کل گمرک استان سمنان و دیگر گمرک های کشور یک چالش اساسی است که لازم است منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اقدام های لازم را برای تامین نیروی انسانی در بخش پشتیبانی گمرک لحاظ کند.

میراشرفی ادامه داد: در بحث نیروی انسانی فنی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، گمرک‌ جمهوری اسلامی ایران فراخوان جذب نیروی انسانی را لحاظ خواهد کرد.

وی از همکاری گمرک با خودروسازی فردا در استان سمنان خبر داد و گفت: در بحث حضور گمرک در شرکت خودروسازی فردا هم مشکلی وجود ندارد و در بحث انبار بدنه خودروها ، گمرک آمادگی دارد این ابزار تولید را در انبارهای اختصاصی خود نگهداری‌ کند و به صورت‌ موردی مجوز انبار بدنه ها در فضای باز شرکت خودروسازی فردا مشکلی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha