• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99082013204
  • منبع : بنیاد شهید

امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ۱۲۵۰ واحد مسکونی و ۱۲۰۰ شغل برای ایثارگران

امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ۱۲۵۰ واحد مسکونی و ۱۲۰۰ شغل برای ایثارگران

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز سه‌شنبه ۲۰ آبان به منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به استان زنجان سفر کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس سعید اوحدی صبح روز سه‌شنبه ۲۰ آبان در ابتدای حضور خود در استان زنجان در گلزار مطهر شهدای شهر زنجان حضور یافت و نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
وی در ادامه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون با همکاری‌های صورت‌گرفته از سوی استانداران محترم در استان‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی با موضوع رفع دو مشکل اساسی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یعنی مسئله مسکن و اشتغال امضا شده است.
معاون رییس جمهور ادامه داد: امروز نیز در ادامه این روند با همراهی خوب استاندار محترم زنجان، اداره کل راه و شهرسازی این استان و سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های ذی‌ربط تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ۱۲۵۰ واحد مسکونی و ۱۲۰۰ شغل برای ایثارگران برای جامعه معزز ایثارگری زنجان به امضا می‌رسد. همچنین تفاهم‌نامه‌ای به منظور ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای استان زنجان امضا خواهد شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت اجرایی تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن ایثارگران، گفت: امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود تا در ایام ۲۲ بهمن ماه با حضور رییس جمهوری محترم شاهد آغاز عملیات اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها در ۲۲ استان باشیم.
معاون رییس جمهور همچنین به همراه آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان و فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان با حضور در منازل مادر گرانقدر شهید «رحیم جوادی»، آزاده سرافراز «مصطفی بهرامیون» و جانباز معزز ۷۰ درصد «التفات‌علی بوشاسب» از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای ۱۲۵۰ واحد مسکونی ایثارگران، ۱۲۰۰ شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا تأکید کرد: مقام معظم رهبری اصطلاحی تحت عنوان «اقتدار معنوی» مطرح کرده‌اند که بسیار متفاوت از تعاریفی است که در سایر نقاط دنیا از اقتدار وجود دارد. ایشان در زمانی این واژه را مطرح کردند که دنیای استکبار رویکرد خود را برای به زانو درآوردن کشورها تغییر داده است و از حوزه جنگ سخت وارد جنگ نرم شده‌اند. زمانی ۲۶ کشور دنیا در دفاع مقدس علیه انقلاب اسلامی بسیج شدند، اما در جنگ سخت به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و امروز به جنگ نرم روی آورده‌اند.
وی افزود: پمپاژ یأس و ناامیدی و دامن زدن به جو بی‌اعتمادی در جامعه از اصلی‌ترین رویکردهای استکبار در جنگ نرم است. امروز کسانی که مدعی حقوق بشر هستند کشور ما را تحت سخت‌ترین تحریم‌ها قرار داده‌اند و حتی جلوی ورود دارو را هم گرفته‌اند. اما می‌بینیم در شرایطی که تمام دنیا با بیماری کرونا درگیر هستند، پزشکان، پرستاران و کادر درمان ما علی‌رغم تمام فشارها و محدودیت‌ها با ایثارگری تمام مشغول درمان بیماران هستند و در این راه به شهادت می‌رسند. این مسائل نمونه‌هایی از اقتدار معنوی انقلاب اسلامی است که برای ما اقتدار در سایر عرصه‌ها را به ارمغان آورده است.
اوحدی با تأکید بر اهمیت حفظ وحدت در جامعه گفت: در همین شرایط سخت تحریم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ها در کشور هستیم که به عنوان نمونه می‌توان از پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان به کرمان نام برد. تمام این پیشرفت‌ها در سایه وحدت و همدلی به دست می‌آید. مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید اعلام کرده‌اند و ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق همین موضوع تلاش می‌کنیم و سفرهای استانی بنیاد نیز در این مسیر صورت می‌گیرد.
وی افزود: خدماتی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود حتی قطره‌ای در برابر عظمت فداکاری‌های شهدا و ایثارگران نیست، اما نهایت تلاش خود را در مسیر خدمات‌رسانی به این عزیزان به کار می‌بریم.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه اقتدار و امنیت ما به برکت ۸ سال دفاع مقدس ایجاد شده است افزود: مقام معظم رهبری در همین زمینه فرموده‌اند که عاشورا یک روز بوده که ۱۴۰۰ سال از اسلام پاسداری کرده است و دفاع مقدس ما که ۸ سال بود باید سالیان سال از اسلام پاسداری کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند تمام زحمات عزیزانی که توفیق خدمت به خانواده‌های معظم شهدا را کسب کرده‌اند بپذیرد، افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز در تمام سال‌های پس از انقلاب مشغول پاسداری از انقلاب اسلامی بوده‌اند و همواره در این مسیر در صف نخست بوده‌اند. مردم استان زنجان نیز در طول دفاع مقدس همواره در نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای مردمی و جهاد حضور بسیار پررنگی داشته‌اند و خوشبختانه مردم و مسئولان ما قدردان این جامعه بزرگ هستند.
فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور پرشور مردم زنجان در دوران دفاع مقدس گفت: علاقه مردم استان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بارها به اثبات رسیده است.
وی افزود: دیدارهای مستمر با تمام خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان زنجان انجام شده است و گزارش‌هایی از شرایط و درخواست‌های این عزیزان تهیه شده که بخشی از این مسائل رسیدگی و حل شدند و پیشنهاداتی که در این گزارش تهیه شده می‌تواند کمک بزرگی به حل بقیه مسائل این عزیزان باشد.
استاندار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: علی‌رغم مسائل و تنگناهای مالی با حمایت بخش‌های مختلف در حال تهیه اثری در خصوص شهید شهریاری هستیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران از سایر مشاهیر و ایثارگران این استان نیز آثاری تهیه کنیم. همچنین با وجود مشکلات در حال آمادگی برای برگزاری کنگره ۳۵۳۶ شهید استان هستیم.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای ۱۲۵۰ واحد مسکونی ایثارگران، ۱۲۰۰ شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار زنجان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha