• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082013471
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

پایه‌گذار جایزه داستان کوتاه سیمرغ:

اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی جایزه داستان کوتاه سیمرغ در دی‌ماه

اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی جایزه داستان کوتاه سیمرغ در دی‌ماه

ایسنا/خراسان رضوی پایه‌گذار جایزه داستان کوتاه سیمرغ گفت: پیش‌بینی شده است که در اوایل دی ماه ۹۹، اسامی راه یافتگان به مرحله پایانی این جایزه ادبی اعلام شود.

مصطفی بیان در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پروسه داوری همزمان با ارسال داستان‌ها شروع شده است. زمان ارسال داستان‌ها، شنبه دهم آبان ماه به اتمام رسید. ۴۵۰ نویسنده از داخل و خارج از کشور برای این جایزه ادبی، داستان ارسال کردند که بیشترین داستان‌ها از استان‌های تهران، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان و کرمانشاه ارسال شده است. همچنین از کشورهای کانادا، اسکاتلند، سوئد، آلمان، ترکیه، مالزی و هند نیز داستان‌هایی به دبیرخانه این جایزه ادبی رسیده است.

وی ادامه داد: ۶داور در این جایزه حضور دارند؛ سه داور در بخش هیأت انتخاب و سه داور در بخش هیأت داوری حاضر هستند. در بخش هیأت انتخاب، سه نویسنده و صاحب نظر در زمینه ادبیات داستانی و نقد ادبی از نیشابور و استان خراسان رضوی حضور دارند و در بخش هیأت داوری از سه نویسنده مطرح کشوری دعوت شده است. فعلا اسامی داورها را تا زمان اعلام نهایی داستان‌های راه پیدا کرده به مرحله پایانی اعلام نمی‌کنیم. بعد از اعلام داستان‌های منتخب به مرحله پایانی، نام داوران را اعلام خواهیم کرد.

بیان مطرح کرد: برای رعایت عدالت در داوری‌های اولیه و نهایی و نیز رفع هر گونه شائبه‌ای، آثار به صورت کدبندی شده در اختیار داوران قرار گرفته است و تا هنگام داوری نهایی، هیچ کس از هویت نویسندگان آثار برتر، اطلاعی نخواهد داشت.

وی گفت: داستان‌های رسیده در دو مرحله داوری می‌شوند و اسامی داستان‌ها به مرحله دوم پیش از داوری نهایی در وبلاگ و کانال تلگرامی و اینستاگرام انجمن داستان سیمرغ نیشابور منتشر خواهند شد.

پایه‌گذار جایزه داستان کوتاه سیمرغ توضیح داد: پیش‌بینی شده است که در اوایل دی ماه  ۹۹، اسامی راه یافتگان به مرحله پایانی این جایزه ادبی اعلام شود. امیدواریم شرایط طوری باشد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه داشته باشیم اختتامیه را دی ماه در نیشابور برگزار کنیم. در غیر این صورت آیین اختتامیه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: «جایزه داستان کوتاه سیمرغ» در سال‌های اخیر به ابتکار «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی است.

وی عنوان کرد: «پنجمین جایزه ملی داستان کوتاه سیمرغ» در دو بخش «ملی» و «منطقه‌ای» و با حضور داوران مطرح کشوری برگزار می‌شود.

پایه‌گذار این جایزه گفت: بر اساس فراخوان، جایزه اهدایی در بخش «ملی» به نفر اول، ۳میلیون‌ تومان و تندیس سیمرغ، نفر دوم، ۲میلیون تومان و تندیس سیمرغ و نفر سوم، یک میلیون‌ تومان و تندیس سیمرغ تعلق خواهد گرفت. همچنین برای بخش «منطقه‌ای» نیز به نفر اول، یک میلیون تومان و تندیس سیمرغ، نفر دوم، ۸۰۰هزار تومان و لوح تقدیر و نفر سوم، ۵۰۰هزار تومان و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha