• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99082416258
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشریح کرد

استمرار تأمین و توزیع اقلام اساسی در آذربایجان شرقی

استمرار تأمین و توزیع اقلام اساسی در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه تنظیم بازار استان از استمرار تأمین و توزیع اقلام اساسی خبر داد.

غلامعلی راستی با بیان اینکه براساس آمار جمعیتی مناطق مختلف سهمیه مورد نیاز استان و شهرستان‌ها مشخص، جذب و توزیع می‌شود، گفت: از محل سهمیه نذورات روغن مایع به میزان 1391 تن از طریق سه شرکت جذب و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تأمین روغن مشکلی نداریم و توزیع به صورت مویرگی استمرار دارد، افزود: از 1453 تن سهمیه بخش مردمی نیز 590 تن جذب، 365 تن توزیع و 863 تن دیگر نیز در حال توزیع است.

وی در ادامه از اختصاص 1000 حلب روغن توقیفی توسط تعزیرات حکومتی، در قالب کمک‌های مؤمنانه با مصوبه تنظیم بازار خبر داد و گفت: همچنین به میزان 1331 تن روغن مارگارین مورد مصرف در صنوف تولیدی اعم از قنادان و رستوران‌ها اختصاص یافت.

راستی از اعلام سهمیه 969 تنی روغن برای عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت متمرکز خبر داد و اظهار کرد: با هماهنگی و معرفی انجمن‌های صنعتی، برای واحدهای فعال استان نیز براساس ظرفیت اسمی و همچنین اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین یاب یک هزار و 900 تن سهمیه بخش صنعت تعیین شده است.

وی، بر رعایت ضوابط و فرمول سازمان حمایت برای قیمت گذاری در خرید و فروش کالاها تأکید کرد و گفت: یک هزار و 500 تن برنج هندی سهمیه استان بوده و توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به سهمیه خانوار استان در مورد شکر مصرفی، افزود: 1957 تن شکر سهمیه ماهانه استان است که براساس آمار جمعیتی در شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران مناطق و در روستاهای استان از طریق تعاونی روستایی اقدامات مربوط به توزیع انجام خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان در پایان سهمیه استان در زمینه مرغ منجمد را 800 تن اعلام کرد و افزود: از 150 تن سهمیه شهرستان تبریز، 130 تن توزیع و 20 تن دیگر نیز توزیع خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، درجلسه تنظیم بازار استان که بر پایه آینده نگری در تأمین و توزیع کالاهای اساسی برگزار شد، برعدم ایجاد فضای امن برای محتکران و نحوه توزیع و نظارت بر بازار بر پایه کاهش قیمت‌ها تأکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha