آسفالت جاده نظرآباد – اشتهارد؛ ناهموار و زمخت
یکی از ساکنین محله نجمآباد درباره مشکلات این جاده میگوید: نجم آباد در حاشیه این مسیر قرار دارد و این جاده تنها راه ارتباط ما با شهرستان است. ناهمواری جاده آنقدر زیاد است که حتی استهلاک خودروها را هم بالا برده و موجب نارضایتی اهالی شده است. بارها تلاش کردیم اقدامی در جهت بهسازی این مسیر بکنیم اما همیشه به بنبست خوردیم. با فرمانداران قبلی نظرآباد جلسه هم گذاشتیم اما عمر مدیریتی آنان کفاف نداد که بمانند و کاری برایمان بکنند.
صمد روزبان ادامه میدهد: این جاده محل عبور کامیون و تریلرهای باربری است و اما آسفالت و زیرسازی آن مناسب یک خیابان درون شهری هم نیست. هربار عملیات روکش انجام میشود، بعد از گذشت مدت کوتاهی آسفالت جاده از بین میرود و جاده به شرایط قبلی برمیگردد. وقتی همه مناطق و محله به دنبال امور فرهنگی و بنیادی هستند، نجمآباد هنوز به دنبال داشتن یک جاده و یک ورودی مناسب است.
تعدد بیدلیل سرعتگیرها در سرتاسر جاده
یکی از رانندگان شاغل در شهرک صنعتی نظرآباد میگوید: این جاده پر از پیچوخم است و به جز چندکیلومتر در امتداد کویر اشتهارد، بقیه مسیر پر از پیچهای تند است و من علت وجود این تعداد سرعتگیر و دستانداز غیراصولی را متوجه نمیشوم. تعبیه و ساخت سرعتگیر هم قانون خاصی دارد و این طور نیست به ازای هر ده متر یک دستانداز نصب شود. رانندگی در این جاده واقعا مثل یک کابوس است.
خطر رانندگی در شب به خاطر تاریکی
علیرضا غفاری با انتقاد از نبود روشنایی در جاده، ادامه میدهد: هوا که رو به تاریکی میرود رانندگی در این جاده خیلی سخت میشود. مسیر دو طرفه و بسیار باریک است و از طرفی هیچ عامل روشنایی و چراغی در طول جاده وجود ندارد. حتی شبرنگ و چشمگربهای هم نیست که بتوانیم روبهرو را ببینیم. من خودم سعی میکنم بعد از تاریکی هوا در این جاده نباشم چون واقعا بازی با جان است. به دلیل بیابانی بودن منطقه، بعداز غروب همهجای جاده تاریکی مطلق است.
او میگوید: ایمنی این جاده از هیچ جهت مناسب نیست. به جز چند متر در میانه جاده، هیچجای مسیر گاردریل ندارد و در صورت انحراف وسایل نقلیه، یقینا تصادف سنگینی رخ میدهد. چندباری هم شاهد تصادفات سنگین و تلفات جانی بودیم اما بازهم هیچ اقدامی صورت نگرفت. البته به تازگی بخشی از مسیر نظرآباد تا نجمآباد را دوباره آسفالت کردهاند اما چالههای عمیقی که قبلا در جاده بود همچنان وجود دارند.
کمبود اعتبار؛ مانع از رسیدگی به جادههای حاشیهای
معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان البرز در اینباره گفت: اداره راهداری به عنوان یک دستگاه اجرایی موظف است با توجه به بودجهای که استان برای فعالیتهای عمرانی در نظر میگیرد، مجری طرحها باشد. وقتی اعتباری که صندوق تملک دارایی استان برای ساخت و ساز چنین جادههایی در نظر میگیرد، کم است دست اداره راهداری هم بسته میماند و امکان بهسازی وجود ندارد. با اینحال در سال جاری، بالغ بر هشت کیلومتر از این جاده، مجددا روکش آسفالت شد و در صورتی که تامین اعتبار صورت بگیرد، پروژه برای ادامه مسیر نیز ادامه خواهد یافت.
مجتبی حاجیان افزود: طبق قوانین اداره راهداری نصب چراغ در تمام جادهها مشروط به این است که آن جاده توسط سازمان هواشناسی، مهگیر اعلام شود و یا اینکه تعداد تصادفات رخ داده، بیش حد معمول باشد. در صورتی که چنین مواردی وجود داشته باشد و دستور نصب چراغ به اداره راهداری ابلاغ شود، بلافاصله برای انجام پروژه اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام


نظرات