• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99082617831
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان:

پردیس باهنر همدان کد تخریب خورده است

پردیس باهنر همدان کد تخریب خورده است

ایسنا/همدان مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان همدان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان، قله سند تحول بنیادین است، گفت: فضای آموزشی پردیس شهید باهنر کد تخریب خورده و فرسوده است.

دکتر علی نجفی دوشنبه ۲۶ آبان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در استان همدان دو پردیس شهید مقصودی ویژه برادران و شهید باهنر ویژه خواهران وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاه تک جنسیتی در مجموعه دانشگاه‌های استان است که فضای فرهنگی و رفاهی مناسبی دارد.

وی ادامه داد: پردیس مقصودی این دانشگاه دارای سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه مجهز شیمی، فیزیک و زیست، آشپزخانه مجهز، هفت بلوک خوابگاه، دو ساختمان آموزشی، سایت مجهزی با ۸۰ رایانه فعال، نمازخانه بسیار مجهز، زمین چمن مصنوعی برای فوتبال، کتابخانه غنی با ۳۳ هزار جلد و مهمانسراست.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان با اشاره به وجود ۴۵۰ خوابگاه در پردیس شهید باهنر بیان کرد: در پردیس شهید باهنر مشکلاتی وجود دارد و دانشجویان محدودیت هایی مانند محدودیت در فضای آموزشی و رفاهی دارند. مالکیت ساختمان موجود با اداره کل آموزش و پرورش است که در اختیار ما قرار داده اما فضای آموزشی این پردیس کد تخریب خورده و فرسوده است.

وی در رابطه با تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان، توضیح داد: در مجموع ۱۶۱۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۴۶۰ نفر در پردیس خواهران و ۱۱۱۰ نفر در پردیس برادران، ۲۰ عضو هیئت علمی، پنج مأمور آموزشی دکتری تخصصی، ۹۰ نفر استاد مدعو و ۱۰۵ نفر کارمند در این دانشگاه حضور دارند. 

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان همدان گفت: رشته‌های آموزش ابتدایی، علوم تربیتی، الهیات، مشاور کودکان و ادبیات و آموزش و پرورش کودکان استثنایی در استان همدان وجود دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از یادگار شهیدان رجایی و باهنر است و حضرت امام(ره) علاقه شدید به تربیت معلم داشتند و مقام معظم رهبری به حمایت از دانشگاه فرهنگیان تأکید دارند، تبیین کرد: حضور رهبری در پردیس نسیبه تهران در سال ۹۷ و تأکیدات ایشان مبنی بر حمایت از این دانشگاه توسط دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه به تفصیل بیان شده است.

نجفی اظهار کرد: با توجه به لزوم افزایش ورودی‌های این دانشگاه و بازنشسته شدن نیروهای آموزش و پرورش که در سال های اخیر به اوج خودش رسیده منجر به این شده اساسنامه ای تحت عنوان مجمع خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان تأسیس شود. این اساسنامه در مهرماه ۹۷ به تصویب رسیده و قرار است شورای آن در سراسر استان ها تشکیل شود و ما چهاردهمین استان هستیم که امروز شورای این مجمع را برای انتخاب هیئت مدیره داریم.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان خاطرنشان کرد: همدلی و عزم ملی در مشکلات عرصه‌های مختلف باید انجام شود چراکه هدف تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه مقدس و صاحب درخشش است.

نجفی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان متعلق به همه مردم ایران است، مطرح کرد: این مجمع صرف تجمل نیست و از انسان های خیراندیشی تشکیل شده که دست گره‌گشا دارند. اعتبار دولتی برای این دانشگاه کافی نیست و در مجمع خیرین اراده بر این است که از ظرفیت خیرین استفاده شود.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان در رابطه با وظایف این بنیاد توضیح داد: برنامه ریزی برای گسترش وقف، توسعه کمی و کیفی، ساماندهی جذب کمک خیرین، حمایت از دانشجویان کم بضاعت، اجرای برنامه فرهنگی، دینی و سیاسی، مشارکت در خرید تجهیزات، بهینه سازی و جبران ضعف اعتبارات، انجام امور معنوی، مشارکت در ساخت و تدوین نقشه راه عملیاتی در یاری رساندن به دانشگاه فرهنگیان از اهداف این طرح است.

نجفی بیان کرد: به علت ضعف امکانات ورزشی و رفاهی و نبود سالن های ورزشی و امکانات تفریحی مجبوریم هر ساله مبلغ هنگفتی برای اجاره سالن های ورزشی بپردازیم بنابراین از جمله وظایف بنیاد، ایجاد فضای آموزشی، رفاهی و ورزشی است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه از بدو ورود حقوق می گیرند، مستخدم دولت هستند، معافیت سربازی دارند و چهار سال تحصیلشان جزء سوابق کاریشان محسوب می شود، اظهار کرد: استان همدان ظرفیت جذب ۲۵۰۰ دانشجو به شرط تأمین فضای خوابگاهی، رفاهی و کلاس وجود دارد و ما از شورای وزارت علوم مجوز ۱۴ رشته را داریم که امیدواریم بعد از شکل گیری بنیاد خیرین و تشکیل هیئت مدیره بحث اعتلای پردیس‌ها را به حد اعلا برسانیم.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان گفت: لازم است مجموعه استانداری، فرمانداری همدان، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی در زمینه تأمین تجهیزات دست ما را بگیرند و با تشکیل یک کمیته شامل رئیس بنیاد استان، استاندارد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، مدیر دانشگاه فرهنگیان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرکل نوسازی و یک نماینده از اساتید با تشکیل یک کمیته برای رفع کمبودها اقدام کنند.

وی در رابطه با سند تحول بنیادین بیان کرد: سند تحول بنیادین اهداف کلانی دارد، بخشی اختصاصی ویژه فرهنگیان است که تعلیم و تربیت در این سند به عهده فرهنگیان است و دانشگاه فرهنگیان قله سند تحول است.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان گفت: تمام رگ های حیاتی استان و کشور برای فرهنگیان بتپد، تربیت معلم باید جزء اولویت های کشور باشد، ارزش های دانشگاه فرهنگیان به خانواده ها و جامعه تفهیم شود، دانشگاه فرهنگیان برای ماندن و کسب اصالت به اقدام ملی نیاز دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان نیز اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت محور است که تربیت معلمانی که بتوانند نسل آینده را تربیت کنند، بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم افلاکیان با اشاره به اینکه اگر کاری مردم نهاد باشد، ماندگاری است و در مباحث دینی و روایی بالاترین بذل و بخشش ها، انفاق به اهل علم است و قرآن کریم هم به انفاق اشاره دارد، خاطرنشان کرد: مهمترین نگاه توحیدی این است که انفاق عامل نجات در آخرت است و اگر کسی در راه خدا انفاق کرد یک جایی به درد می خورد.

وی بیان کرد: کسی که در راه خدا انفاق می کند یکی از پاداش هایی که دارد این است که سبب آمرزش گناهان می شود و تجارتی است که هیچ وقت کساد نمی شود و مایه فزونی مال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha