• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082819170
  • خبرنگار : 50404

معاون فرهنگی شهرداری مشهد:

امیدوار هستیم که مشهد در حوزه توجه به کتاب، دانش و علم بتواند بیش از پیش توسعه پیدا کند

امیدوار هستیم که مشهد در حوزه توجه به کتاب، دانش و علم بتواند بیش از پیش توسعه پیدا کند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: امیدوار هستیم که شهر مشهد در حوزه فرهنگ، توجه به کتاب، دانش و علم، بتواند بیش از پیش توسعه پیدا کند و مانند بقیه حوزه ها، در این زمینه نیز در بین شهرهای کشور سرآمد باشد.

محمد محسن مصحفی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص برنامه‌های هفته کتاب در شهر مشهد اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای هفته کتاب تدارک دیده شده و درحال انجام است. البته برنامه‌ها طوری است که با ملاحظات بهداشتی و پزشکی نیز مغایرت نداشته باشد اما بتواند به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک کند.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین برنامه‌هایی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و موسسه خانه کتاب کشور در حال برگزاری است، جشنواره پاییزه کتاب است که احتمالا همشهریان در جریان آن قرار دارند. این برنامه به روال سنوات گذشته برگزار می‌شود و این فرصت برای همشهریان در مشهد فراهم شده است تا از تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب و تا سقف هر نفر و کد ملی، ۲۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق بتواند به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی کمک کند که گاهی به دلیل مسائل و مشکلات روزمره افراد، قدری در ذهن به عقب رانده می‌شود و تلنگری باشد تا کتاب در کانون توجه قرار گیرد و به این عرصه کمک شود.

مصحفی ادامه داد: برای شهرداری باعث خوشحالی و افتخار است که می‌تواند در این زمینه قدم‌هایی بردارد که به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه کمک می‌کند. سال گذشته نیز که شهرداری در این طرح مشارکت داشت، شهر مشهد به عنوان شهری که بیشترین مخاطب را در حوزه خرید کتاب داشت و شهروندان آن کتاب‌های بیشتری در طول برگزاری جشنواره پاییزه کتاب خریداری کردند، معرفی شد که این نشانه علاقه و توجه مردم شهر به فرهنگ، ادب و کتاب‌خوانی است.

گفت‌وگوی کامل ایسنا با محمد محسن مصحفی، معاون فرهنگی شهرداری و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد را در این خصوص در ویدئو زیر مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha