• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99082819255
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد

رسالت بزرگ اهالی قلم در تبیین آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

رسالت بزرگ اهالی قلم در تبیین آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اهالی قلم در تبیین بدون شائبه آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، رسالت سنگین و بزرگی به دوش دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند، با اشاره به هفته کتاب و 26 آبان؛ سالروز آزادی سوسنگرد گفت: نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر در بازگو کردن وقایع دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن، واقعیت‌ها را در تاریخ ماندگار کنند.

وی اضافه کرد: در این کتاب که اسناد تاریخی، واقعیت را بدون تحریف بازگو کرده است، نقش علما، خصوصاً نقش محوری آیت الله قاضی طباطبایی که هدایت و رهبری انقلاب را در آذربایجان بر عهده داشت، تبیین شده است.

وی با بیان اینکه آیت الله قاضی منزل شخصی شان را در اختیار جوانان انقلابی قرار داده بودند، ادامه داد: در کتابی به کوشش محقق و نویسنده تبریزی جناب آقای نقیب تهیه شده، نقش بازاریان، مساجد، علما و اقشار مختلف مردم به رشته تحریر درآمده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و چاپ و نشر آثار قلمی، خاطرنشان کرد: برای بررسی فرهنگ یک ملت و یک جامعه، سرانه مطالعه آن جامعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، از این‌رو باید به موضوع کتاب و کتابخوانی بیش از هر چیزی توجه شود.

وی با بیان اینکه در روایت وقایع تاریخی باید از شائبه‌ها جلوگیری شود، گفت: با مرور تاریخ جنگ در قالب اسناد و سالروز آزاد سازی سوسنگرد به نقش محوری رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی امام راحل و همراهی شهید چمران میتوان پی‌برد.

وی با بیان این‌که سوسنگرد کلید فتح خوزستان برای دشمن بود، گفت: فداکاری‌های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان آذربایجانی و نقش آفرینی رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، معادلات جنگ تحمیلی را بر هم زد و باعث خفت دشمن و عوامل نفوذی آنها در داخل شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: اهالی قلم باید در تبیین بدون شائبه آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، به رسالت سنگین و بزرگ خود عمل کنند و آثار فاخر تولید و در اختیار خوانندگان قرار دهند.

وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی افراد و نهاد انقلابی در حوزه کتاب، از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و اسناد که به همت نویسنده و محقق آذربایجانی "سید مسعود نقیب" تهیه و توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است، رونمایی کرد.

به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیین رونمایی از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از روحانیون و اصحاب فرهنگ و هنر تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha