• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99090100199
  • منبع : نمایندگی سمنان

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد:

ایجاد حدود 150 کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی استان سمنان تا پایان سال

ایجاد حدود 150 کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی استان سمنان تا پایان سال

ایسنا/سمنان  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از احداث ۱۰۳ کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی استان سمنان خبر داد و گفت: تا پایان امسال 45 کیلومتر دیگر به این کمربند حفاظتی افزوده می‌شود.

جعفر مرادی حقیقی در جلسه شورای معاونین وکارگروه  طرح 9در99(جهش تولید) این اداره کل که به منظور بررسی عملکرد اقدامات 9 گانه امسال شهرستان‌های تابعه برگزار شد ، بر لزوم تداوم اجرایی شدن طرح کاداستر در این استان تأکید و اظهار کرد: ثبت اراضی ملی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی استان است که در این خصوص موضوع عدم تشخیص پلاک‌های ثبتی باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،طرح کاداستر را عاملی مهم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی دانست و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی و دولتی موجب کاهش شدید هرگونه سوء استفاده تصرف و تعرض به این اراضی خواهد شد که بر همین اساس اجرای این طرح یکی از اولویت‌های مجموعه منابع طبیعی استان سمنان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در راستای قانون جامع کاداستراز ابتدای سال جاری تاکنون صدور اسناد تک برگ کاداستری برای۴۵۰ هزار و ۵۶۲ هکتار اراضی ملی و دولتی این استان تهیه و برای تهیه نقشه‌های کاداستر بیش از ۱۳۳ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان سمنان در حال انجام انعقاد قرارداد با شرکت های مشاور هستیم.

مرادی حقیقی با بیان اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی است اضافه کرد: در همین راستا اجرای طرح «ارتقا پوشش حفاظتی»، بلوک بندی مناطق بحرانی و بهره گیری از همیاران طبیعت با هدف بالا بردن ضریب حفاظتی عرصه های ملی به عنوان یکی از برنامه های مهم در قالب «طرح 9 در 99» سال جاری به شمار می آید و به طور جد در هشت ماه سال جاری دستور کار قرار دارد.

وی به نحوه عملیاتی شدن این برنامه اشاره و اظهار کر: برای اجرای این برنامه عرصه های ملی از لحاظ تصرف، آتش سوزی و قاچاق چوب به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم می‌شوند و حفاظت هر یک از این مناطق به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی سپرده می‌شود.

مرادی حقیقی ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ( مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی)با بهره‌گیری از اعتبارات صندوق توسعه ملی در 23حوضه آبریز استان با اعتباری بالغ بر 230میلیارد ریال در حال اجرا است که 35درصد پیشرفت دارد.

وی از اجرای طرح مقابله با بیابان زایی در تمام شهرستان‌های استان سمنان خبر داد و گفت: صیانت از عرصه‌های جنگلی نیز به عنوان طرح‌های محوری امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارند.

مرادی حقیقی از احداث ۱۰۳ کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: با تدابیر در نظر گرفته‌شده در راستای اقدامات جهشی ابلاغی ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال 45کیلومتر دیگر به این کمربند حفاظتی افزوده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان،با بیان اینکه در این طرح تمامی فعالیت‌های منابع طبیعی در نظر گرفته شده است، افزود: فعالیت‌های جهشی ۹ گانه شامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقاء پوشش حفاظتی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب و کشت گیاهان دارویی، اخذ حقوق دولتی، توسعه دولت الکترونیک، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی و...در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha