• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99090302039
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان:

عمل و سیره بزرگان اهل سنت، زیارت امامان معصوم(ع) بوده است

عمل و سیره بزرگان اهل سنت، زیارت امامان معصوم(ع) بوده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان وبلوچستان خواستار مشارکت اهل سنت در کاروان‌های زیارتی اعم از حج و عتبات عالیات شد و افزود: جدای از تبلیغات برخی فرقه‌های تازه تأسیس، فرهنگ زیارت در میان مردم و علمای اهل سنت بوده و هرچند برخی از افراد تحت تأثیر تبلیغات بیرونی حرف می‌زنند اما مبانی اهل سنت این نیست و عمل و سیره بزرگان اهل سنت، زیارت امامان معصوم(ع) بوده است

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در دیدار مدیر حج و زیارت استان و همچنین مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان با اشاره به گستردگی کار سازمان حج و زیارت، اظهار داشت: زیارت از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است که یک‌جهت آن معنوی و ایجاد ارتباط باخداست و جهت دیگر تکریم و احترام اولیاء الهی و شناخت آن‌هاست که اسوه و الگوی ما در زندگی هستند و باید از فرصت زیارت برای شناخت سنت و سیره آن‌ها بهره‌برداری حداکثری نماییم.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: یک‌جهت مهم در کار سازمان حج و زیارت ارائه خدمات به‌گونه‌ای مطلوب است تا در فضای رقابت انتخاب شود و مردم به‌سوی آن جذب شوند نه اینکه با سخت‌گیری اجازه کار به دیگر کاروان‌ها داده نشود و عملاً هیچ رقیبی وجود نداشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد: در چنین کارهایی وجود انسان‌های باتجربه و با نیت خیرعاملی برای بهتر شدن روند خدمات و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

همچنین در این دیدار مدیر سازمان حج وزیارت به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این مجموعه پرداخت و گفت: برای جلوگیری از ایجاد انحصار و سوءاستفاده، تعداد شرکت‌های حج و زیارت استان از ۱۲ به ۲۴ عدد رسیده است.

غلام پور افزود: در منطقه سیستان ۹ مدیر عتبات وجود داشت که با پیگیری‌های انجام‌شده۹۰ مجوز دیگر صادرشده و قرار است داوطلبین مورد مصاحبه و آموزش قرار گیرند و سپس این طرح در گام‌های بعدی در جنوب استان نیز عملیاتی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha