• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99090504300
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

برای نخستین بار در کشور؛

کشاورز کارت در خراسان جنوبی رونمایی شد

کشاورز کارت در خراسان جنوبی رونمایی شد

ایسنا/خراسان جنوبی برای نخستین بار در کشور، کشاورز کارت در خراسان جنوبی رونمایی شد.

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه پنجم آذر در وبینار رونمایی از کشاورز کارت که با حضور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: کشاورز کارت یکی از اقدامات شایسته دولت در شرایط سخت اقتصادی برای رسیدگی به احوال کشاورزان است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور در خراسان جنوبی اجرایی شد، افزود: این طرح صرفا مربوط به کشاورزانی است که در حوزه غلات فعالیت دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح حمایتی کشاورز کارت کاملا اجرایی است که به صورت تسهیلات یک ساله با بهره ۱۲ درصد در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت که یکی از بهترین حمایت‌ها ارایه تسهیلات ارزان قیمت در این خصوص است.

غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: کشاورزان برای استفاده از این طرح باید در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۵ هزار بهره بردار در حوزه غلات فعالیت می‌کنند، افزود: ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت غلات است که سالانه ۶۵ هزار تن تولید دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورز کارت در راستای حمایت از تولید کنندگان در تامین کود و سم در حوزه غلات اعطا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۳۳۸ کشاورز مستعد دریافت این تسهیلات شناسایی شدند.

قوسی با بیان اینکه این کشاورزان به بانک کشاورزی معرفی خواهند شد و آمادگی داریم به تناسب اعتبارات به متقاضیان این کارت را اعطا کنیم، یادآور شد: در مرحله اول، دو هزار میلیارد اعتبار در سطح کشور پیش‌بینی شده که سهم خراسان جنوبی ۶ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha