• دوشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99091007583
  • خبرنگار : 50308

پروتکل‌های جدید NBA در مقابله با ویروس کرونا اعلام شد

 پروتکل‌های جدید NBA در مقابله با ویروس کرونا اعلام شد

ایسنا/خراسان رضوی برای اولین بار ESPN روز شنبه گزارش کرد، NBA پروتکل‌های جدید مقابله با ویروس کرونا را ارائه کرده است، این محدودیت‌ها در مورد زمانی است که بازیکنان می‌توانند پس از مثبت شدن آزمایش کووید-۱۹ به بازی برگردد.

به گزارش آکسیوس، پروتکل‌ها ارائه شده باید توسط لیگ و انجمن ملی  بازیکنان بسکتبال تصویب شود و این در حالی است که بازیکنان هفته آینده برای اردوهای تمرینی آماده می‌شوند؛ بازی‌های پیش فصل، ۱۱ دسامبر و ۷۲  بازی منظم  فصل از ۲۲ دسامبر آغاز می‌شود.

NBA به دلیل همه‌گیری، فصل قبل بازی‌ها را در ماه مارس به حالت تعلیق درآورد. این بازی‌ها، اواخر ماه جولای در منطقه ایزوله در مجتمع ورزشی جهانی ESPN در نزدیکی اورلاندو از سر گرفته شد.

طبق پروتکل‌ها، هرکسی که آزمایش کووید-۱۹ مثبت داشته باشد، دو مسیر بالقوه برای بازگشت به کار دارد؛ ۱۰ روز تمام یا بیشتر پس از اولین آزمایش مثبت یا شروع علائم قرنطینه باشد، یا حداقل دو آزمایش PCR منفی متوالی ۲۴ ساعته جداگانه انجام دهد.

بر اساس موارد ذکر شده در سایت NBA.com هر بازیکنی که تست او مثبت شد، حتی اگر بدون علامت باشد، باید حداقل ۱۲ روز قبل از بازگشت به تمرین تیم یا بازی صبر کند. این شامل حداقل ۱۰ روز است که در آن بازیکن مجاز به شرکت در هیچ‌گونه تمرین ورزشی نیست و سپس مجاز به دو روز بیشتر تمرین فردی و نظارت است.   

لازم به ذکر است که طرح اطلاعات محرمانه ناشناس نیز برای گزارش تخلفات احتمالی پروتکل‌های ایمنی تنظیم می‌شود.

همچنین تیم‌ها در صورت مثبت بودن تست بازیکنان، مراحل مختلفی را دنبال می‌کنند.

لیگ همچنین یک محدودیت ۴۵ نفره را برای هر سفر تیمی ازجمله حداکثر ۱۷ بازیکن در هر بازی اعمال می‌کند.

طبق پروتکل‌های ESPN، "با وقوع موارد مستقل یا تعداد اندک یا قابل‌انتظار کووید-۱۹ نیازی به تصمیم‌گیری در مورد تعلیق یا لغو فصل ۲۱-۲۰۲۰ نیست. "

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha