• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99091108806

رشد ۶ درصدی ازدواج و کاهش ۰.۴ درصدی طلاق در خراسان رضوی

رشد ۶ درصدی ازدواج و کاهش ۰.۴ درصدی طلاق در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی میزان ازدواج های ثبت شده در استان خراسان رضوی در هشت ماهه نخست امسال با ۳۴ هزار و ۷۰۳ مورد، رشد ۶.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی در هشت ماهه منتهی به آبان ماه امسال میزان ازدواج های ثبت شده در خراسان رضوی  با وجود محدودیت های اعمال شده به خاطر ویروس کرونا افزایش و تعداد طلاق های انجام شده در این مدت کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش از ابتدای سال تا پایان آبان ماه مجموعا با ثبت ۳۴ هزار و ۷۰۳ واقعه ازدواج و ۱۲ هزار و ۱۴۳ واقعه طلاق در استان شاهد افزایش ۶.۷ درصدی در ازدواج و کاهش ۰.۴ درصدی طلاق بوده‌ایم که با توجه به سیاست‌های اجرایی در استان از جمله تشویق به ازدواج آسان و برگزاری جلسات مشاوره و آموزش های پیش از ازدواج این مهم محقق گردیده است.

بیشترین ازدواج های ثبت شده در دفاتر ازدواج  خراسان رضوی پس از مشهد با ۱۵ هزار و ۵۲۰ واقعه به شهرستان‌های نیشابور و تربت جام به ترتیب با ۲۶۲۲ و ۱۹۵۰ واقعه ازدواج اختصاص داشته است.

  در همین مدت ۶۴۸۰  واقعه طلاق با ۷ درصد کاهش نسبت به هشت ماه ابتدای سال قبل در مشهد و ۱۰۸۰ طلاق در نیشابور و ۵۳۶ واقعه طلاق نیز در شهرستان تربت حیدریه به ثبت رسیده است که بیشترین میزان طلاق در بین شهرستان های استان را شامل می‌شود.

خراسان رضوی پس از تهران با اختصاص ۹.۲۸ درصد از کل  وقایع ازدواج و ۱۰.۱۸ درصد از کل طلاق های ثبت شده کشور در ۸ ماهه ابتدای سال جاری رتبه دوم تعداد ازدواج و طلاق در کشور را دارا ست. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha