• سه‌شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99091108819
  • خبرنگار : 50046

کرونا مانع فعالیت کارگاه های تولید صنایع دستی در خراسان شمالی نشد

کرونا مانع فعالیت کارگاه های تولید صنایع دستی در خراسان شمالی نشد

ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهارکرد: هیچ یک از کارگاه های تولیدی صنایع دستی به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد و فعالان این حوزه توانستند با ورود به بازار فروش مجازی فعالیت خود را ادامه دهند.

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، هنرمندان این حوزه برای فروش محصولات خود دچار مشکل شدند که همین امر موجب شد تا بیش از پیش برای فروش تولیدات خود از طریق فضای مجازی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس پایش و بازدیدهایی که از کارگاه های صنایع دستی استان انجام شد، از ابتدای امسال کارگاه تعطیل شده ای نداشته ایم، افزود: حمایت از فعالان این حوزه در قالب پرداخت تسهیلات و ارائه آموزش های لازم و تشویق به فروش مجازی سبب شد تا تولید صنایع دستی در شرایط کرونایی نیز ادامه یابد.

قهرمانیان با اشاره به نقش بازاریابان اینترنتی و مجازی در توسعه صنایع دستی ادامه داد: امروز نقش فضای مجازی در بهبود و توسعه کسب و کار انکارناپذیر است و هنرمندان صنعتگران نیز باید برای بازاریابی و فروش تولیدات خود از این ظرفیت بهره ببرند.

وی با اشاره به رشد تعداد کارگاه های صنایع دستی استان بیان کرد: از ابتدای اسمال تاکنون شاهد راه اندازی ۱۳ کارگاه جدید صنایع دستی در استان بوده ایم این در حالی است که این رقم طی سال گذشته فقط دو کارگاه بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از صنعتگران حوزه سفال، چرم و ... در خراسان شمالی که از طریق فضای مجازی تولیدات خود را به سایر استان ها از جمله اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و ... ارسال می کنند، فروش خود را افزایش داده و در این حوزه موفق هستند.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha