• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99091611745
  • خبرنگار : 71647

در ۲۱ سالگی مطرح شد

مردم از «ایسنا» چه می‌خواهند؟

مردم از «ایسنا» چه می‌خواهند؟

در بیست و یک سالگی ایسنا و در شرایطی که ویروس مرگبار کرونا و اخبار مرتبط با آن، همچنان در سرتیتر رسانه‌هاست، مخاطبان از خبرگزاری دانشجویان ایران انتظار دارند، اخبار امیدوارکننده‌اش را بیشتر کند.

امروز ـ یکشنبه ـ ۱۶ آذر ماه ۹۹ ـ ایسنا بیست و یک ساله شد. خبرگزاری دانشجویان ایران با شعار «امید، اخلاق و آگاهی» نیروهای خود را از میان دانشجویان علاقه‌مند و تازه وارد برمی‌گزیند تا تازه ترین اخبار و اطلاعات را از اقصی نقاط کشور و دنیا جمع‌آوری کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

در بیست و یکمین سال تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا تریبون خود را به مردم داده است تا از انتظاراتشان بگویند، کاستی ها و نقاط ضعف را گوشزد کنند و با یادآوری نقاط قوت، امیدوارمان کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گزیده‌ای از پاسخ مخاطبان ایسنا از سراسر کشور به این سوال است که «در این روزها از ایسنا چه انتظاری دارید؟»

***

یک پرستار که از آغاز شیوع کرونا در کشور در بخش مخصوص بیماران کرونایی در بیمارستان مشغول به کار بوده است و خود نیز یک بار درگیر این بیماری شده، از ایسنا و تمام رسانه‌ها درخواست کرد که با انتشارها خبرهای دقیق و هشداردهنده از بیماری کووید ـ ۱۹، مردم را درباره شرایطی که پس از ابتلاء درگیر آن می شوند، به خوبی آگاه کنند و تصویر درستی از کرونا ارائه دهند.

او می گوید: متاسفانه هنوز برخی کرونا را باور ندارند. جای تعجب دارد که با اعلام رسمی مرگ روزی ۳۰۰ ـ ۴۰۰ نفر از هموطنانمان در کشور و شرایطی که این روزها گریبان کادر درمان را گرفته، هنوز برخی به فکر سفر و خرید و ... هستند.

این پرستار با بیان اینکه بسیاری از پرستاران دچار مشکلات حاد تنفسی، ریوی، آلرژی و مشکلات روحی شده‌اند، از ایسنا می‌خواهد شرایطی را به لحاظ خبری فراهم کنند که مردم برای لحظاتی هم که شده، خودشان را جای آنها بگذارند.

یک خانم خانه‌دار تهرانی ضمن قدرانی از خبرنگاران که در شرایط خاص و حساس کنونی، مردم را از اخبار جدید خصوصا با موضوع کرونا باخبر می‌کنند، عنوان می کند: انتظار دارم این اطلاع رسانی تا پایان دوره همه گیری ویروس کرونا پیوسته ادامه داشته باشد و اخبار و اطلاعات روز جهان درباره کرونا به طور دقیق و صحیح به مخاطب مخابره شود.

یک دانشجو مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران، معتقد است: اخبار کرونا و آمار قربانیان این بیماری را همه خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری دنیا پیوسته مخابره می‌کنند و شنیدن این اخبار با این حجم  و تکرار بالا باعث ناامیدی و افسردگی مردم می‌شود.

او می‌گوید کاش ایسنا بیشتر بخش‌های خبری خود را به خبرهای امیدوارکننده اختصاص دهد تا نگرانی و استرس حاصل از اخبار کرونا کمتر شود.

این دانشجوی دختر فکر می‌کند که «در این دوران بحران کرونا و با مشکلات اقتصادی موجود، اخبار شادی بخش و امیدوارکننده، چیزی است که همه مردم دنیا و به ویژه مردم ایران به آن احتیاج دارند.

سفیر پیشین ایران در یکی از کشورها که هم اکنون به عنوان مدیرکل روابط بین‌الملل در یکی از نهادهایرسمی مشغول به کار است، در مقام یک مخاطب ایسنا درباره انتظاراتش از خبرگزاری دانشجویان ایران، می‌گوید: انتظار دارم آمار مبتلایان و جان باختگان را از منابع درست و آنگونه که هست اعلام کنند.

این استاد دانشگاه تهران ادامه می‌دهد: متاسفانه از خبرگزاری‌های داخلی اخبار دروغ منتشر شده و اعتماد مردم سلب شده است. از ایسنا انتظار مصداقیت در اطلاع‌رسانی داریم.

کرونا در اصفهان

یک زن خانه‌دار هم می‌گوید، از شنیدن اخبار مرگ و میر در ایران و جهان خسته و ناامید شده است و از ایسنا انتظار دارد اخبار مرگ و میر را کمتر منتشر کند. ضمن اینکه خبرهای امیدبخش را هم برای روحیه دادن به مردم در بخش‌های خبری‌اش بگنجاند.

او می‌گوید چقدر مردم را می‌ترسانید! به خدا بس است؛ لطفا کمی اخبار امیدوار کننده هم داشته باشید.

کارمند جوان تهرانی نظری متفاوت دارد. او درباره انتظاراتش از ایسنا و به طور کلی خبرنگاران خصوصا در دوران شیوع کرونا، می‌گوید: انتظار دارم پوشش اخبار به صورت میدانی و کاملا عملی صورت بگیرد. خبرنگاران باید در بیمارستان ها حاضر شوند و آگاهی رسانی جزئی از بیماران کرونایی و علایم دقیق آن‌ها، رده سنی و اطلاعات دیگری که مربوط به بیماران کرونایی است و به مردم آگاهی می‌دهد را در اختیار مخاطب قرار دهند.

یکی از هم وطنان اهل سنت از ترکمن صحرا می‌گوید: انتظار خاصی ندارم فقط تو را به خدا هر چه زودتر خبر ریشه کن شدن کرونا را به مردم بدهید؛ خسته شدیم از این زندگی کرونایی!

ترکمن صحرا

یک کارمند جوان از استان البرز در پاسخ به این پرسش که انتظارش از ایسنا در دوران کرونا چیست؟ می‌گوید: انتظار دارم حقایق را به مردم بگویند و به هیچ عنوان اخبار کذب ‌و دروغ را منتشر نکنند.

مردم کرج در روزگار کرونا

خانم مترجمی عنوان می‌کند که نشر اخبار بدون سانسور و دخل و تصرف وظیفه همه‌ی خبرگزاری‌ها از جمله ایسنا است و مردم انتظار دارند که اخبار صحیح و با سرعت انتشار قابل قبولی به دست آن‌ها برسد.

یکی از استادان دانشگاه تهران در رشته عربی با ابراز نگرانی بابت به خطر افتادن جان خبرنگاران در دورن کرونا، می‌گوید، انتظارش از ایسنا این است که قانون دورکاری را برای کارکنانش تا پایان پاندمی کرونا اجرایی کند و نسبت به اجرای دورکاری خبرنگاران مداومت بورزد.

مخاطبی که شهروند قزوین است، می‌گوید: از ایسنا می‌خواهم اطلاعات کامل و جامعی منتشر کرده و از نشر خبرهایی که هنوز به طور کامل تایید نشده است جلوگیری کند.

او با بیان اینکه ایسنا باید سعی کند همگام با اخبار روز جهان حرکت کند، ادامه می‌دهد: این خبرگزاری باید انتشار اخباری که درباره واکسن کرونا و امید داشتن به پایان یافتن این بیماری هست را در دستور کار خود قرار داده و تعدادشان را افزایش دهد.

قزوین در روزهای کرونایی

خبرنگار یکی از خبرگزاری ها هم در پاسخ به این پرسش که از ایسنا چه انتظاری دارید؟ می‌گوید: شنیدن اخبار خوب و امیدوار کنننده خواسته همه ماست و هیج کس به اندازه یک خبرنگار آروزی مخابره اخبار مسرت بخش و امیدوارکننده را ندارد؛ اما چه کنیم که حقیقت تلخ است و تا بوده همین بوده!

این خبرنگار می گوید: من هنوز هم امیدوارم روزی برسد که خبرنگاران به جای سبقت گرفتن از یکدیگر در انتشار اخبار مرگ و میر، در انتشار اخبار شادی بخش و امیدوارکننده از یکدیگر پیشی بگیرند.

* عکس های استفاده شده در این گزارش تزیینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۱:۰۷

مردم از ایسنا میخوان که حرف مردم رو به گوش مسئولین برسون و پیگیر مطالبات مردم از جمله خرید و توزیع رایگان واکسن کرونا باشه ، نه اینکه فقط اخباری که خوشایند دل مسئولینه رو پخش کنه.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۱:۳۱

اگر جراتشو داری حقایق رو بگو والا همون خبرگزاری منفعل باش توقعی نیست ازت

avatar

مردم از ایسنا میخواهند نوشته های آنها را نصفه نکنند ، نوشته های آنها را سانسور نکند. در یک کلام روزنامه نگاری کند نه جبهه نگاری

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۱:۴۴

برا ی ویروس کرو نا وا کسن پیدا خوا هد شد ولی ا فسوس صد افسوس برای خباثت و بدذاتی عده کثیری از آدمها. نه نه وا کسنی پیدا خوا هد شد و نه علا جی - از جهل و بد بختی بشر به خدا پناه برد و السلام

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۷:۲۴

مردم می خواهند ایسنا کمتر لاپوشانی کند و دروغ بگوید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۷:۴۹

مردم از ایسنا میخوان یا درشو تخته کنه یا عرضه و جرات انتشار نظر واقعی مردم رو داشته باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۸:۲۴

مردم از اینهمه محافظه کاری خسته اند ... دیگه نمیشه مردم و با یکسری خبر بی سرد و بی روح قانع کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۸:۲۷

سلام ما میخواهیم نظرات ارسالی را منتشر کنید و ازادی بیان را از مان نگیرید......

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۸:۴۸

21 سالگی ایسنا را خدمت همه دست اندرکاران این خبرگزاری خوب تبریک عرض می کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۹:۰۴

تولد ایسنا مبارک

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۰۹:۵۰

سلام ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به مجموعه ایسنا شفافیت - دقت و صداقت در ارائه اخبار و گزارش ها پیگیری مشکلات مردم و در آخر به عنوان یک معلول پیگیری و مطالبه مشکلات معلولین اشتغال - ایاب و ذهاب - هزینه های پزشکی و درمانی - بازنشستگی و ....

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۰:۱۲

با سلام: حقیر ضمن تبریک و آرزوی موفقیت و سلامتی به تیم بزرگ ایسنا ، تقا ضا دارم مشکلات و ایضا نظرات مردم را بدون سانسور و کامل منعکس نمایند . ممنون

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۰:۱۵

تزریق امید در عین صداقت ، شفافیت و صراحت به روح و روان جامعه . از بازی رنگها و جناح ها بپرهیزد و در مسیر اصلی و همیشگی خود قدم بردارد و هیچگاه خود را تافته جدا بافته از مردم نداند .چیزی که امروز در میان مسئولین کم می بینیم ....

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۰:۱۵

سلام و تبریک به مناسبت سالروز تاسیس ایسنا؛ ایکاش پای حرفا و صحبتهای خبرنگارای ایسنا در سایر مراکز رو هم میشنیدید و منتشر میکردید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۵:۰۲

برای مردم بمون و ملیجک هیچکس و هیچ عقیده ای نشو مثل ... و ... و ... و

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۱۹:۲۵

ابتدائی ترین زمینه اصلاح و پیشرفت یک ملت جریان آزاد اطلاعات است ملاحظات و خطوط رنگی زیبنده مخصوصا رسانه در جوامع متمدن نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۶ ۲۳:۰۶

سانسور نکند ، سفارشی ننویسد ، همه درد ملت راببیند نه قسمتی که خیلی کمرنگ است ، همه ایرانیان راببیند ، ...همه ارکان قدرت را نقد کند ، منطق همه مخالفین ارکان قدرت رانشر دهد ..

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۷ ۱۲:۵۵

ایسنا جان، همون ایسنا بمون

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۷ ۲۳:۴۹

اخباري كه ايسنا منتشر مي كنه تقريبا همگي همون هايي است كه مثل بقيه فيلتر شده پخش مي كنن ، حالا سوال اينجاست ، خود ايسنا چطور خودشو ميخواد از بقيه خبر رسون ها متمايز كنه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۸ ۰۴:۱۰

یک درخواست ساده. در متن اخبار کمتر انگلیسی بپرانید. نشان باسوادی نیست که هیچ، بیشتر نشانه کمسوادی در زبان فارسی است. کیت تست کرونا میشود بسته و یا ابزار آزمایش کرونا...واکسن زدن ، میشود مایه کوبی ، پاندمی یعنی دنیا گیر ی و...پیک یعنی اوج، تارک و...

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۱ ۱۵:۴۶

با این محافظه کاری که رسانه ها در ایران دارند از جهان سوم هم باید پایینتر بپریم.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۲ ۱۰:۵۳

سلام ایسنا عزیزم. لطفا تحلیل‌های بیشتری را در سایت منتشر کن. صرف اطلاعات و اخبار،لازم است ولی کافی نیست... دوست دارم ایسنا

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۳ ۰۹:۳۶

ایسنای عزیز و ایسناییان فرهیخته. من چیزی نمی خواهم از آستان خداوند سبحان جز سلامتی دوستان عزیز و اعتلای نام بلندآوازه ایسنا. برقرار و سرافراز باشید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۰۷:۰۹

وقتی ایسنا جرات انتشار نظرات مخالف و نداره چطور میخواد خبر غیر جانبدارانه منتشر کنه.