• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99091612584
  • خبرنگار : 50300

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در علوم پزشکی اهواز:

در دوران کرونا، رشادت نسل جوان را دیدیم

در دوران کرونا، رشادت نسل جوان را دیدیم

ایسنا/خوزستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تلاش دانشجویان جوان در دوران شیوع کرونا گفت: همان کسانی که فاجعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را خلق کردند، امروز هم پای خود را بر گلوی مردم گذاشته‌اند اما دانشجویان این نسل نیز به صحنه آمدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد، در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی که امروز (۱۶ آذرماه) به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که کودتای ۲۸ مرداد رقم خورد و استقلال و آزادی ملت را مخدوش کرد، این دانشجویان بودند که نسبت به این حادثه سکوت نکردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دانشگاه همیشه مبداء تحولات بود و مبارزه با استکبار و استقلال‌طلبی از دانشگاه به جریان درآمد که در نتیجه آن، حادثه بزرگی خلق شد که امروز هم جریان دارد. وقتی به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که دانشگاه و دانشجو در حوزه‌ها و دوره‌های مختلف همیشه به صحنه آمده‌اند.

عادلی‌نژاد با اشاره به نقش دانشجویان در دفاع مقدس، گفت: سهم دانشگاه و دانشجو در استقلال و پیشرفت کشور بسیار زیاد است؛ امروز می‌بینیم که دشمن در حوزه‌های مختلف کار می‌کند و تلاش می‌کند که افراد فعال در حوزه علم و دانش را از بین ببرد که نمونه اخیر آن ترور شهید فخری‌زاده بود.

وی تصریح کرد: گاهی بیان می‌شود که نسل جوان با آرمان‌ها فاصله گرفته است اما در دوران کرونا، رشادت نسل جوان را دیدیم که به صحنه آمدند. همان کسانی که فاجعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را خلق کردند، امروز هم پای خود را بر گلوی مردم گذاشته‌اند اما دانشجویان این نسل نیز به صحنه آمدند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دو ویژگی شاخص در دانشگاه وجود دارد که به نظر می‌آید به رشد انسان کمک می‌کند. اولین ویژگی فضای دانشجویی این است که دانشگاه خاستگاه تنوع است؛ در فضای دانشجویی تنوعی وجود دارد که در هیچ‌جا یافت نمی‌شود که باید این ویژگی را قدر دانست.

وی افزود: دومین ویژگی دانشگاه این است که فضای گفت‌وگو است؛ با وجود اینکه افکار و رویکردهای متنوعی در دانشگاه وجود دارد اما همه پذیرفته‌اند که در قالب گفتمان، می‌توان مسائل را حل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha