• سه‌شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99091813691
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تزریق ۲۵۲۸ دوز واکسن آنفلوآنزا در ندامتگاه های سیستان و بلوچستان

تزریق ۲۵۲۸ دوز واکسن آنفلوآنزا در ندامتگاه های سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به تزریق رایگان ۲۵۲۸ دوز واکسن آنفلوآنزا در ندامتگاه های استان گفت: زندانیان به عنوان جمعی از گروه های آسیب پذیر جامعه همانند مادران باردار پرخطر، بیماران تالاسمی و هموفیلی، بیماران پیوند کلیه از خدمات تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برخوردار شدند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری در کمیته استانی کنترل بیماری کرونا ویژه زندانیان استان سیستان و بلوچستان افزود: کانون های جمعیتی همواره یکی از مکان های پرخطر برای انتقال بیماری های تنفسی و سایر بیماری های عفونی بوده اند امّا خوشبختانه ندامتگاه های سیستان وبلوچستان در حال تبدیل شدن به پایگاه هائی برای ترویج رفتارهای پیشگیرانه بهداشتی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: راه اندازی پایگاه سلامت امید در زندان مرکزی استان یکی از  مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات در مسیر نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و درمان در ندامتگاه هاست و خوشبختانه برخی از برنامه های آموزشی و پیشگیری با کمک تعدادی از  مددجویان ساکن در همین ندامتگاه انجام می شود.

وی با تقدیر از اقدامات ارزشمند سازمان زندان ها و امورحمایتی سیستان و بلوچستان برای ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان در ندامتگاه ها گفت: توجه به سلامت گروه های در معرض خطر و آسیب پذیر سیاست اصولی نظام سلامت و برخواسته از رویکرد عدالت محور در تصمیمات کلان کشوری است.

وی با بیان اینکه زندانیان عضو جامعه ما هستند و سلامت آنان را بصورت روزانه در استان رصد می کنیم اظهار کرد: به کارشناسان شاغل در پایگاه سلامت امید مستقر در ندامتگاه مرکزی زاهدان و سایر همکارانم توصیه شده تا آموزش و غربالگری و بیماریابی را در زندان تقویت کنند و بر اساس گزارش های واصله اقدامات آموزشی در زندانها آنقدر اثر بخش بوده است که در حال حاضر تعداد ۹۰ داوطلب سلامت در بین زندانیان داریم که با همکاران ما در زمینه ترویج برنامه های سلامت مشارکت می کنند.

وی افزود: با استقرار پایگاه سلامت امید در زندان زاهدان تغییرات گسترده ای در سیمای سلامت زندان رقم خورده است و در حال حاضر با استقرار ۲ پزشک عمومی و دندانپزشک در ندامتگاه مرکزی زاهدان و تیم کارشناسان مجرب سلامت(بیماریها، بهداشت محیط، تغذیه) سعی ما بر این است که بهترین خدمات را به این قشر از جامعه ارائه دهیم.

شمس ابادی دادستان عمومی و انقلاب استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت سلامت زندانیان اظهار داشت: اگر اتفاق ناگواری برای مددجویان بیفتند قطعا عواقب آن به سطح جامعه برمی گردد و پس از بازگشت آنان به درون جامعه یک جامعه را درگیر خواهد کرد.

مدیرکل زندان استان با بیان این مطلب که زندان و حواشی آن چالش های زیادی دارد و برخی وقت ها مسائل زندان با مشکلات جامعه رقم می خورد، خاطر نشان کرد: افزایش جمعیت زندانیان بالا تر از ظرفیت اسمی باعث گردیده است تا بصورت جدی از سلامت آنان صیانت کنیم.

دکتر سلیمانی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و تیم های سلامت در راستای سلامت زندانیان گفت: از ابتدای بحران کرونا با اقدامات آموزش، بیماریابی، غربالگری و درمان موارد مبتلا به کرونا تلاش کرده ایم تا کمترین آسیب را در حوزه زندانهای استان داشته باشیم و به موفقیت های زیادی در این زمینه دست یافته ایم.

وی اظهارکرد: از ابتدای بحران کرونا با ترویج برنامه های آموزشی، تب سنجی، بیماریابی، غربالگری و شناسایی و قرنطینه موارد مشکوک و مبتلا و همچنین ضد عفونی تمام فضاها، و کنسل کردن ملاقات ها اقدم موثری در راستای مبارزه با کرونا برداشتیم که این اقدامات با همکاری تیم های کارشناسی سلامت در پایگاه سلامت زندانیان اجرایی گردیده است.

مدیرکل زندانهای استان افزود:  یک دستگاه آمبولانس برای اقدامات فوریتی و اورژانسی به ندامتگاه استان اختصاص پیدا کرده است که علاوه بر آن راه اندازی پایگاه سلامت در ندامتگاه استان نقش بسزائی در سلامت این قشر داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha