• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99092216805
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام:

تجربه‌های پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی می‌تواند دامپروری ایلام را متحول کند

تجربه‌های  پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی می‌تواند دامپروری ایلام را متحول کند

ایسنا/ایلام رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: مصمم هستیم تجربه‌های علمی پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی را برای تحول دامپروری ، به استان ایلام بیاوریم.

«غلامرضا حسینی» در دیدار با مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان ایلام، اظهار کرد: جهادانشگاهی به پشتوانه‌ی شبکه دانش می‌تواند در زمینه کشاورزی و دامپروری نقش‌آفرینی خود را انجام دهد.
وی تغییر الگوی کشت و کمک به اصلاح نژاد دام را دو هدف  عمده جهاددانشگاهی عنوان و تصریح کرد: راه اندازی "مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی گرمسیری در شهرستان دهلران"  گامی بسیار بلند در این زمینه است.
 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: این مجتمع اولین مجتمع در حوزه گیاهان دارویی گرمسیری در کشور خواهد بود که با هدف تغییر الگوی کاشت، کمک به ایجاد اشتغال خصوصا در مناطق روستایی، تثبیت جمعیت روستایی، تجاری سازی محصولات گیاهان دارویی، فرآوری و بسته بندی محصولات تولید شده در استان ایجاد شده است.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان ایلام تصریح کرد:  امیدواریم که با همکاری مسئولان  استانی و دستگاه های مرتبط با این حوزه بتوانیم زیست بوم فناور گیاهان دارویی را با هدف ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان راه اندازی کنیم چون این حوزه  یکی از بهترین مسیرها جهت ورود منابع مالی به استان است و می‌تواند مشاغل پایدار زیادی را ایجاد کند.
حسینی تصریح کرد: استان ایلام از قطب‌های دامپروری است و ضرورت دارد برای  بازدهی بیشتر ، دامپروری سنتی تبدیل به دامپروری صنعتی شود که جهاددانشگاهی استان  این توان را دارد تا که دانش پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی را به ایلام بیاورد تا به تحول در این عرصه کمک کند.
حجت السلام و المسلمین «سید حسن موسوی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، نیز با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جهاد کشاورزی خنثی کردن تحریم‌ها است و در این زمینه نیز موفق عمل کرده است، اظهار کرد: هم‌افزایی نهادهای علمی مانند جهاد دانشگاهی با جهادکشاورزی  بسیار اثربخش خواهد بود.
وی با استقبال از ایده‌های رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، ابراز امیدواری کرد این ایده‌ها به رونق کشاورزی و دامپروری علمی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha