• شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99092216865
  • خبرنگار : 50176

استاندار لرستان:

مردم امسال دور همی‌های شب یلدا را فراموش کنند

مردم امسال دور همی‌های شب یلدا را فراموش کنند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: مردم امسال دورهمی‌های شب یلدا را فراموش کنند.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدیؤ کنفرانس ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که امروز ۲۲ آذرماه به ریاست  دکتر روحانی رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در سطح کشور وضعیت ابتلاء به بیماری و میزان مرگ و میر در بیشتر مناطق  رو به نزول بوده و در لرستان هم وضعیت رو به بهبودی است. 

 وی تصریح کرد: وضعیت امروز حاصل انسجام و رعایت محدودیت‌ها توسط مردم است و این موضوع نباید باعث فریب ما شود و با عادی انگاری به وضعیت و شرایط قبلی برگردیم. 

استاندار لرستان ضمن تشکر از مردم استان و ابراز خوشحالی از تغییر وضعیت استان از وضعیت قرمز به سمت نارنجی، ابراز امیدواری کرد: با رعایت بیشتر توسط عموم مردم به وضعیت زرد برسیم. 

خادمی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، اضافه کرد: آیین باستانی شب یلدا یکی از سنت‌های ارزشمند مردم ایران است که از قدیم الایام وجود داشته و این شب را مردم با دورهمی‌های خانوادگی سپری می‌کنند اما امسال با توجه به شرایط خطرناک بیماری کرونا این موضوع یکی از نکات مهم روزهای آینده است و از مردم عزیز می‌خواهم که امسال شب یلدا را فراموش کنند و همان‌گونه که از انجام مراسم سیزده به در خودداری کردند، انتظار داریم به‌خاطر حفظ سلامت خودشان  از دور هم نشستن و به خانه همدیگر رفتن که جزء رسوم خوب ما لرستانی‌هاست امسال صرف نظر کنند و به‌صورت تلفنی، مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطات خود را برقرار کنند. 

وی همچنین به تصمیمات اقتصادی مختلفی که در این جلسه گرفته شد اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا منابع ارزی برای واردات و ساخت اتوبوس در کشور اختصاص داده شد و ارائه تسهیلات به بخش‌های خدماتی حوزه فرهنگ و رسانه هم تصویب شد که بر اساس آن تسهیلاتی که بابت خسارات کرونا  پرداخت می.شود، این بخش‌ها را هم شامل شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha