• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99092620510
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

هدف نهایی دانشگاه در حوزه توسعه فرهنگ کارآفرینی تاسیس مراکز نوآوری است

هدف نهایی دانشگاه در حوزه توسعه فرهنگ کارآفرینی تاسیس مراکز نوآوری است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: هدف نهایی دانشگاه در حوزه توسعه فرهنگ کارآفرینی تاسیس مراکز نوآوری بوده است.

دکتر محمدحسین امید امروز ۲۶ آذرماه در مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان که بصورت وبیناربرگزار شد، اظهار کرد: در گذشته نگاه مثبتی به آموزش‌های مهارتی وجود نداشت و در اولویت آخر قرار می‌گرفت اما به دلیل بروز مشکلات چند ساله اشتغال و انباشته شدن بیکاری پیایی در کشور همه مسئولین به این نتیجه رسیدند که راه‌حل مشکلات بیکاری، آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌های دیگر نیز به دنبال پیدا کردن راهی هستند تا دانشجویان آنان در طول دوره آموزش مهارت کسب کنند و در این راستا قراردادهایی را با صنایع مختلف بستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی عملی است، گفت: اشتغال‌پذیری رشته‌های علمی کاربردی در این دانشگاه از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.

امید گفت: در سال های گذشته مجوز تدریس۹۳ هزار نفر در مراکز آموزشی صادر شده بود که پس از تشکیل کارگروه‌های تخصصی بررسی صلاحیت علمی مدرسان در واحدهای استانی دانشگاه از این تعداد ۲۵ هزار نفر موفق شدند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه متولی آموزش‌های مهارتی خاص در نظام آموزش عالی کشور هستیم،  تصریح کرد: هدف ما این است که دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز جامع علمی کاربردی با کسب مهارت  بتوانند  شغل ایجاد کنند.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور هدف نهایی دانشگاه در حوزه توسعه فرهنگ کارآفرینی را تاسیس مراکز نوآوری عنوان کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۰۰ مرکز آموزش علمی کاربردی کشور فعالیت دارند،  بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز نوآوری در کشور داریم که در زمینه صنعت، کشاورزی،  خدمات و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند که تعدادی از ایده‌ها به محصول و مرحله عقد قرارداد رسیده است.

وی با توصیه به دانشجویان تصریح کرد: سعی کنید روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری واقعی را برای دستیابی به حقوق مسلم که کیفیت مناسب،  مدرس خوب و کلاس استاندار است داشته باشید و در وجود خود روحیه آزاداندیشی را تقویت کنید.

امید ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ مرکز نوآوری در این دانشگاه تاسیس شدند تا ایده‌ها دنبال و شرکت هایی تاسیس شود و دانشجویان زیر نظر ‌مربی ایده‌ خود را به کسب و کار تبدیل کنید.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این شرایط کرونایی‌ مراکز علمی کاربردی تعطیل نیستند؛  دروس نظری بصورت مجازی‌ برگزار اما کلاس‌های عملی باید حضوری برگزار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: یکی از وجوه تمایز ما با سایر دانشگاه‌ها داشتن بخش‌های عملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha