• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99092620542
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

هدف اصلی «قرارگاه شهید سلیمانی» قطع زنجیره کروناست

هدف اصلی «قرارگاه شهید سلیمانی» قطع زنجیره کروناست

ایسنا/قزوین معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) با بیان اینکه هدف اصلی قرارگاه شهید سلیمانی قطع زنجیره انتقال کرونا است، گفت: همدلی خوبی بین مدیران استان برای مقابله با کرونا وجود دارد.

سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در شورای سازمان بسیج رسانه استان قزوین با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی در استان قزوین اظهار کرد: از اسفند سال گذشته که گرفتار ویروس کرونا شدیم بنا به امر مقام معظم رهبری نیروهای مسلح در کنار کادر درمان قرار گرفتند. بسیج نیز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس و همچنین کاهش آسیب‌های آن وارد میدان شده و از تمام ظرفیت برای این کار استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) اضافه کرد: برخی پیش بینی‌ها از وقوع بحران در پاییز و چهاررقمی شدن آمار متوفیان در این فصل خبر می‌داد اما با دغدغه نیروهای جهادی و کادر درمان و همراهی مردم این اتفاق نیفتاد.

بنا بر اعلام روابط عمومی بسیج رسانه استان قزوین، وی عنوان کرد: پیرو تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در کشور و در استان قزوین تشکیل شد و سعی کردیم با همدلی مأموریت محوله را پیش ببریم.

طاهرخانی تصریح کرد: وظیفه اصلی این قرارگاه قطع زنجیره ویروس بود و در همین راستا نیز کمیته‌های مختلفی تشکیل شد تا بتواند با همراهی و همدلی و استفاده از ظرفیت‌های استان این امر مهم را محقق کند. بعد از جلسات متعدد با مدیران استان و دانشگاه علوم پزشکی اصلی‌ترین مأموریت ما در قالب سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی تعریف شد و وارد کار شدیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) عنوان کرد: تیم جامعه پزشکی ما در قالب تیم مراقبتی در کنار کادر درمانی قرار گرفت و وظیفه او بیماریابی و ارائه خدمات درمانی در منزل بود و همین امر باعث کاهش بیماران در بیمارستان‌ها شد. تیم حمایتی ما نیز با توجه به لیست افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت می‌شود با آن‌ها ارتباط گرفته می‌شود و سعی می‌شود خدمات مورد نیاز در حوزه‌های مختلف به آن‌ها ارائه داده شود.

وی اضافه کرد: تیم نظارتی ما نیز بر نحوه رعایت پروتکل‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشت و شاهد موفقیت آن‌ها هستیم. وزیر بهداشت و معاونین وزیر در آخرین جلسه ستاد کرونا اصلی ترین دلیل کاهش آمار این بیماری در هفته جاری و گذشته را اجرای طرح شهید سلیمانی دانستند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در سالروز شهید سلیمانی شاهد کاهش جدی و ریشه کنی این ویروس در کشور باشیم. همدلی و همراهی بسیار خوبی در استان وجود دارد و تمام ظرفیت‌های بسیج نیز با دستور سردار فرماندهی استان برای مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند.

طاهرخانی عنوان کرد: رسانه در این قرارگاه نقشی بی بدیل دارد و نمی‌توان نقش تولید محتوا توسط رسانه‌ها را نادیده گرفت کما اینکه یک ویدئو، اثری به مراتب بیشتر از واکسن دارد. نگرانی اصلی در رابطه با شب یلدا است و رسانه باید با هر ابزار ممکنی به مدیریت این شب کمک کند تا روند نزولی بیماری استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha