• پنجشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99092721347
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان عنوان کرد

لایروبی بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه های گیلان

لایروبی بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه بیش از ۲۳ کیلومتر از رودخانه های استان در جهت آبگذری سیلاب لایروبی شد، گفت: و به زودی لایروبی سه کیلومتر از رودخانه «خوبک» منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می شود.

وحید خرمی در جمع خبرنگاران، از لایروبی رودخانه های استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در ۱۱.۵ کیلومتر از رودخانه های منتهی به تالاب انزلی از جمله نرگستان، خمسر و چمثقال لایروبی صورت گرفته  و به زودی لایروبی سه کیلومتر از رودخانه «خوبک» منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می شود.

وی درخصوص لایروبی رودخانه ها در جهت آبگذری سیلاب در دیگر نقاط استان، افزود: رودخانه سید علی اکبری در لاهیجان به طول ۱۲ کیلومتر لایروبی شد و به زودی لایروبی رودخانه شلمانرود در شهرستان لنگرود به طول شش و نیم کیلومتر را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، با اشاره به بند(و) تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، تصریح کرد: به منظور تامین بخشی از کسری منابع اعتباری مورد نیاز طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب، به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها اجازه داده شده تا بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای را در قالب قرارداد مشارکت عمومی - خصوصی، به پیمانکاران واگذار و از محل منابع مزبور نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کنند.

خرمی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای گیلان با استفاده از قانون مذکور تاکنون نسبت به برگزاری مزایده ها و انتخاب پیمانکاران برای ساماندهی و لایروبی ۱۲ نقطه از رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در شهرستان های املش، تالش، رودسر، رودبار و آستارا در راستای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کرده است.

وی درخصوص انهار نیازمند لایروبی در فصل آبی جاری نیز گفت: شرکت آب منطقه ای گیلان برای انهار نیازمند لایروبی به منظور آماده سازی در فصل آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده که از ابتدای اسفندماه ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha