• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99093023023
  • منبع : نمایندگی خوزستان

یلدای کساد قنادان در سال طولانی کرونا

یلدای کساد قنادان در سال طولانی کرونا

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه قنادان اهواز با اشاره به افت فروش شیرینی در آستانه شب یلدا، گفت: مردم اطمینانی برای خرید کردن ندارند و برگزاری میهمانی و دورهمی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

سیامک جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضع گرانی که مردم در بازار مشاهده می‌کنند، دست کم ۷۵ درصد از مردم اصلا خرید نمی‌کنند.

وی با اشاره به بی‌اطلاعی اغلب مردم نسبت به نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قنادی‌ها افزود: بسیاری از مردم از وضعیت بهداشتی کارگاه‌های شیرینی‌پزی ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند؛ ما اطمینان می‌دهیم کارگاه‌هایی که جواز کسب دارند، از نظر بهداشتی به صورت کامل پروتکل‌ها رعایت کرده و مرتبا از ماسک، دستکش و کلاه استفاده می‌کنند.

جعفری گفت: تا حدودی می‌توان به مردمی که از نظر بهداشتی رعایت می‌کنند، حق داد ولی فروش شیرینی بسیار کاهش یافته است. تا سال گذشته سفارش‌هایی مانند سفارش‌های شب یلدا اعم از دسر و کیک بسیار بالا بود اما در حال حاضر قنادان به ندرت حتی برای جشن‌های خانگی سفارش‌های دو سه کیلوگرمی گرفته‌اند و در واقع هیچ‌ کدام از شیرینی‌فروش‌ها اخیرا سفارشی دریافت نکرده‌اند.

افت شدید فروش

رئیس اتحادیه قنادان اهواز تصریح کرد: حتی از کسبه آجیل‌فروشان نیز با بنده تماس گرفته‌اند و می‌گویند که به نظر شما ما باید چه کار کنیم؟ و از ما پرسیدند آیا کسی برای خرید شب یلدا می‌آید؟ من در پاسخ، به محدودیت‌های شب یلدا و ممنوعیت تردد اشاره کردم که معمولا کسی با این وضعیت برای خرید نمی‌آید و در صورت نیاز هم به صورت محله‌ای خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه فروش شیرینی در بازار بسیار کاهش یافته است، گفت: بعضی از قنادی‌ها که در مکان‌های پرفروش شهر قرار دارند، پس از شیوع کرونا فروش روزانه‌شان از ۱۰ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

شب یلدای امسال با همه سال‌ها متفاوت است

جعفری تصریح کرد: میزان کاهش فروش شیرینی شب یلدای امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار زیاد است که دلیل آن نیز متعادل نبودن قیمت‌ها و شیوع کرونا است.

وی بیان کرد: به جرأت می‌گویم تا ۸۰ درصد میزان فروش شیرینی کاهش یافته است. با شیوع کرونا و افزایش قیمت بعضی از اجناس حتی تا ۳۰۰ درصد، فروش شیرینی کاهش شدیدی داشته است و به دلیل مرگ و میرهایی نیز که بر اثر بیماری کرونا اتفاق افتاده است، مردم اطمینانی برای خرید کردن ندارند و برگزاری میهمانی و دورهمی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha