• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99100301903

مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد

صدور کارت ملی هوشمند برای ۸۵ درصد کرمانی‌ها

صدور کارت ملی هوشمند برای ۸۵ درصد کرمانی‌ها

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: در استان کرمان هم اکنون از تعداد جمعیت واجد شرایط استان ۹۵ درصد کارهای لازم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند که از این بین برای ۸۵ درصد کارت صادر شده است و مابقی این افراد می توانند در صورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند با ارائه شناسنامه و رسید دفتر پیشخوان کارهای خود را در ادارات و دستگاه های اجرایی مراجعه کنند.

"محمد قاسمی" صبح امروز سوم دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ملی ثبت احوال گفت: در راستای ارائه خدمات به تمام مردم به ویژه جانبازان و افراد دارای معلولیت شیفت سیار باید توسط دفاتر پیشخوان به منازل این افراد اعزام و اقدامات لازم برای ثبت اثر انگشت و کارهای لازم برای کارت ملی هوشمند صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات به صورت برون سپاری به دفاتر پیشخوان و نظارت بر نحوه عملکرد دفاتر پیشخاوان بر عهده سازمان ثبت احوال است افزود: در استان کرمان هم اکنون از تعداد جمعیت واجد شرایط ۹۵ درصد کارهای لازم برای ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند و این افراد می توانند در صورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند با ارائه شناسنامه و رسید دفتر پیشخوان کارهای خود را در ادارات و دستگاه های اجرایی مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کل استان اتوماسیون اداری برقرار شده و مصرف کاغذ نزدیک به صفر است افزود: کرمان هفتمین استان جوان کشور است و ۵۰ درصد شناسنامه‌های نمونه قدیم مکانیزه شده‌اند. 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان درباره نحوه صدور شناسنامه برای تازه متولد شده ها نیز گفت: در هنگام تولد نوزاد، گواهی ولادت توسط بیمارستان ها صادر می شود که فارغ از اینکه محل تولد این گواهی در کدام بیمارستان کشور است، صدور شناسنامه برای نوزاد در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد به گونه ای که محل تولد نوزاد همان محل شهر بیمارستان تولد و محل ثبت شناسامه، شهری است است که والدین برای انجام کارهای لازم به اداره ثبت احوال آن شهر مراجعه می کنند.

قاسمی درباره آخرین وضعیت صدور کارت های ملی هوشمند نیز گفت: خوشبختانه با بومی سازی صورت گرفته و چاپ کارت های ملی هوشمند توسط چاپخانه دولتی (وزارت اقتصاد و دارایی) هم اکنون در حال صدور و تحویل کارت های ملی هوشمند به مردم هستیم که در این راستا کارت های ملی هوشمند برای افرادی که تا پایان سال ۹۷ ثبت نام کرده بودند انجام و تحویل داده شده و هم اکنون در حال صدور کارت های ملی هوشمند برای ثبت نام کنندگان در سال های  ۹۸ و ۹۹ هستیم.

وی درباره روند تغییر اسم در شناسنامه نیز گفت: برای تغییر نام، افراد می توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل و با تحویل یک قطعه عکس کارهای لازم برای تغییر نام در شناسنامه را انجام دهند و نیازی به ارائه مدارک دیگر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha