• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99100302401
  • خبرنگار : 50184

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

هیچ بیمار بدحال کرونایی پشت در بیمارستانهای کرمانشاه معطل نماند

هیچ بیمار بدحال کرونایی پشت در بیمارستانهای کرمانشاه معطل نماند

ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در موج سوم کرونا، با وجود اینکه نسبت به میانگین کشوری بیماران بدحال بیشتری را پذیرش کردیم، اما هیچ بیماری هم برای تخت پشت در بیمارستانها معطل نماند.

دکتر بهمن روشنی در مراسم تجلیل از پرستاران استان کرمانشاه که امروز(3 دی) با حضور استاندار برگزار شد، بااشاره به گذر از موج سوم کرونا در کشور، اظهارکرد:  براساس شاخص های درمانی که اخیرا  از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، تعداد بیماران بدحال شامل بیمارانی که مشکل تنفسی داشتند، سطح اکسیژن خون آنها کمتر از 93 بود و یا اینکه کاهش هوشیاری داشتند و در موج سوم کرونا به مراکز درمانی کرمانشاه مراجعه کردند، بیشتر از میانگین کشوری بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه با این وجود تمام بیماران بدحال کرونایی استان را پذیرش کردیم و با تلاش کادر درمان در کنترل موج سوم کرونا موفق بودیم.

وی ادامه داد: همچنین در شاخص درصد فوتی به بستری هم با وجود اینکه بیماران بدحال تری پذیرش کرده بودیم، اما 2.5 درصد آمار فوتی بیماران بستری شده استان از میانگین کشوری کمتر بود.

روشنی تاکید کرد: درحالی که میانگین درصد فوتی به بستری در کشور حدود 12.1 درصد است، این رقم در استان کرمانشاه حدود 9.7 درصد بود.

وی یادآورشد: در شاخص میزان فوتی در بخش اورژانس و مراقبت های ویژه هم آمار ما از میانگین کشوری بسیار کمتر بود که نشان از رسیدگی مناسب و مطلوب کادر درمانی استان به بیماران کرونایی دارد.

برای خدمت در بخش کرونا لیست انتظار داریم

در ادامه این مراسم ارسلان نادری پور رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری استان کرمانشاه هم با تاکید براینکه کادر پرستاری استان در ایام کرونا علیرغم مشکلات اقتصادی که دارند هیچگاه در انجام وظایف خود کوتاهی نکردند، اظهار کرد: پرستاران کرمانشاه دراین مدت با وجود مشکلات و چالش هایی که پیش روی فعالیتهایشان دارند، اما در مقابله با کرونا به خوبی پای کار بوده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم برای خدمت در بخش کرونا لیست انتظار داریم و بسیاری از پرستاران می خواهند که در این بخش انجام وظیفه کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری استان در ادامه از استاندار کرمانشاه خواست تا به پاس خدمات پرستاران استان خیابانی در شهر به نام پرستار نامگذاری شود که این درخواست مورد موافقت استاندار قرار گرفت.

وی در ادامه اعلام کرد: از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، بنا به تشخیص ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا کارمندان دستگاه های اجرایی بصورت 50 درصد در محل کار حضور پیدا می کنند، اما طی این مدت پرستاران نه تنها مدت زمان کارشان کم نشده، بلکه بیشتر هم شده که انتظار داریم پیگیری هایی برای اختصاص پاداش به پرستاران انجام شود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha